Sdonya Wij zijn vorig jaar naar Japan gegaan en dat was echt helemaal geweldig! Dikke week Kyoto (super aanrader, heeel veel te zien, super sfeer) daarna met de trein naar Kii Katsuura om een paar dagen langs de pelgrimsroute te lopen (overweldigende natuur) en laatste 4 dagen Tokyo (helemaal maf) en deze reis is echt wel de mooiste reis in mijn leven. We willen zeker nog een keer terug gaan, waren nog lang niet uitgekeken in Kyoto en er is daar zoveel te zien, .... (Tokyo zouden wij geen dagen meer aan besteden trouwens)
Geloof dat je heel erg moet kijken waar je eigen interesses liggen (cultuur, natuur, sportief of juist relax) en daar je keuze op maken.
Edit: qua seizoen, wij waren er eind mei (net na de bloesem drukte), begin juni (ruim voordat normaal het regenseizoen begint) en hebben echt heerlijk weer gehad, 1 dag harde regen maar het was zo genieten dat dat eigenlijk niet eens vervelend was. Maar ik zou wel even goed checken wanneer je het beste kan gaan (wij zaten vast aan die data omdat mijn mam er moest zijn voor zijn werk en ik hem achterna ben gevlogen om daar een paar weken samen te zijn).
Wij zijn dus “buiten het seizoen” geweest en veel van de toeristische trekpleisters in Kyoto heel vroeg in de morgen bezocht en het was toch behoorlijk druk, dus daar zou ik echt rekening mee houden.