Deliana Wilde er geen topic voor aanmaken en wist ook niet zo goed waar ik het dan wel kon vragen, dus dan maar hier. Sinds een paar maanden de trotse eigenaar van een groenbak. Iemand een tip hoe ik die dingen schoon en insect vrij kan houden?
Hopsatee Deliana Wij hebben er van die biologische afbreekbare zakken in. Dat scheelt veel. En verder regelmatig de hoge druk erop. Maar echt insectvrij lukt (helaas) niet al heb ik wel eens gelezen dat je er bijv klimop in moet doen (en heb ik ook gedaan)
[verwijderd] Regelmatig schoonmaken. Heb zelf geen hoge drukspuit maar na de leging heet water met bijv groene zeep erin (paar emmers) even laten staan, schudden, leeg kieperen en met gewone tuinslang even afsproeien. Als hij droog is een krant onderin leggen. Zo hou ik de onze schoon.
Cactusje Ik maak die dingen echt nooit schoon. Ik heb er nu wel steeds fruitvliegjes in zitten, ook met die zakjes, beste is eigenlijk om de klep op een kiertje te laten staan.
[verwijderd] Cactusje toen ik dat kiertje deed kwamen er vliegen in en maden. Dus hier gewoon dicht. En drie keer per jaar schoonmaken. Uitsluitend in de zomer. Vinden de kinderen ook leuk.
Cactusje [verwijderd] Oh wat gek. Over het algemeen is dat juist de truc om ze eruit te houden. Ik laat hem nu ook niet meer open hoor met al die poepluiers.
Vulpen Ik heb vaak wel een kiertje maar dat is zodat de slakken de mogelijkheid hebben om er weer uit te kruipen 🙃 Het is nu ook gewoon fruitvliegjestijd, helaas 🙁
Deliana Hmmm misschien toch maar laten voor wat het is dan.... ik gebruik al van die afbreekbare zakken, maar dat ding stinkt enorm en er zitten idd massa's fruitvliegjes in. Ik vind de bak schoonmaken eerlijk gezegd heel ranzig 🤢
Sevenof9 Ik heb thee gedronken met kurkuma en nu zit er een hele kring in de tafel. Weet iemand of en hoe dit er nog uit kan? Papje met baking soda (moest van google) werkt niet.
June Sevenof9 Ik ben bang dat dat een patroon van ringen maken wordt. Kurkuma is zo'n heftige kleurstof.
Snoeki Sevenof9 Misschien eens proberen in te wrijven met sigaren as. Dat zou nog wel eens kunnen helpen.
Snoeki Sevenof9 Hahaha ik ook niet ik moet dan altijd een verre kennis vragen of die wat voor me wil bewaren😅. Bij een kerrie kring werkte het goed
Sevenof9 Vulpen nee, staat er niet echt bij. Mijn moeder is ook niet zo van de kleedjes op tafel. Maaaar gek genoeg lijkt de vlek al een stuk minder te zijn geworden! Dus het valt me mee. En ik vind het erger dan mijn moeder hoor, die denkt alleen maar 'het is maar een tafel'.