• [verwijderd]

Ik ben bezig met alle kleertjes proberen op te ruimen zodat het straks makkelijk pakken is...

Had zelf een en ander gekocht en via een nicht een heleboel gekregen, maar nu zie ik door de bomen het bos niet meer.

Een voorbeeldje: de rompertjes... allemaal anders, korte mouwtjes, halve mouwtjes, lange mouwtjes en van de maten klopt echt werkelijk niets. 50, 50/56, 56 lijkt allemaal door elkaar lukraak gegeven en daar waar de ene juist in de breedte gaat, gaat de ander in de lengte...

Hoe doen jullie dat? op maat leggen en ook nog eens op mouwlengte, of alles door elkaar?

Ik heb een hemnes commode kast met lades, met van die handige bakjes om alles te sorteren, maar ik zie nu door de bomen het bos niet meer!

Ik legde op maat, maar dan de maat wel gewoon op elkaar gemeten, niet zo zeer van het label. En dan rompers lange mouw voor in de winter en een paar korte mouw voor dikkere truien, voor de lente/zomer korte mouw/mouwloos en de lange mouw legde ik achter in de kast.

Broekjes bij elkaar, shirts bij elkaar. Maar alles ligt in verschillende bakjes in 1 la. Zomerkleding in grotere bak in de kast en straks wissel ik het een en ander om

• [verwijderd]

Op maat en dan op soort. Korte mouwtjes achterin, lange mouwen voorin. En als het weer omdraait dan korte mouwen voorin, lang achterin.
    Sorteren op breedte moet je niet doen, nergens voor nodig.

Wij hebben ook een hemnes kast en ook die bakken. Ik vouw op de Marie Kondo manier waardoor je alles goed ziet.
    Zoon ligt nu (bijna) te slapen maar ik wil best een fotootje maken als hij straks wakker is zodat je een ideetje hebt?

Rompertjes gingen hier op maat. Grotere maten die ik evt al had of had gekregen achterin de kast (niet gesorteerd op mouwlengte, want werd toch nog niet gebruikt.)
      De maat die gebruikt werd, ging voor in de kast en dan met name de mouwloze. Met mouw (lang en kort) ging ook achterin. Die gebruikte ik zelden en bv alleen onder een spencer of mouwloosjurkje oid.

• [verwijderd]

[verwijderd] oh fijn! Foto’s zijn van harte welkom πŸ™‚)

ben maar met de broekjes begonnen, leek me het makkelijkst, dus die gewoon gemeten door op elkaar leggen en zo op maat gelegd

lol, ook a la Marie kondo style πŸ€—

het moet nu allemaal natuurlijk helemaal perfect georganiseerd zijn maar schat in dat ik straks al blij ben dat ik iets schoons kan vinden 🀣

breedte niet belangrijk? Dus gewoon op lengte sorteren?

• [verwijderd]

Honkeytonk ik heb een hele zooi gekregen dus voor nu heb ik alles per maat in een bak gelegd, de grotere maten kunnen nog even opgeborgen worden...

je gebruikt nooit lange mouwtjes in lente/zomer? Ik heb namelijk best wel wat met langere mouwtjes in de kleinste maten en ons mannetje wordt als het goed is begin mei geboren ...

• [verwijderd]

Adje ja inderdaad, de grotere maten heb ik gewoon per maat in een opbergdoos gedaan zonder verder teveel aandacht aan te schenken, dat komt tzt wel πŸ˜‰

[verwijderd] ik niet, vind het sowieso bij de kleintjes heel onhandig aandoen (mijn zoontje is van april en heeft pas in november dat jaar voor het eerst romper lange mouw gedragen). En nu heb ik alweer romper korte mouwen aan bij hem.

Ik deed mijn zoontje liever een extra dekentje om, dan het gepruts bij de armpjes met allemaal mouwen.

[verwijderd] Ik zou wel ff vergelijken, ik had een super leuk boxpakje maat 62 en toen hij net naar maat 62 ging, heb ik dat weer gepakt, was het al te klein, was uiteindelijk meer 50/56.

Ik heb steeds 1 maat in de commode en kledingkast en dan wel stapeltjes met korte mouw en lange mouw, wanneer hij dan bijna naar de volgende maat gaat haal ik die doos van zolder (van die plastic bakken van de action) en bekijk dat op grote en kleine 68 zeg maar en weet dan welke hij al snel aan kan of waarmee ik nog even moet wachten. Voordat ik de kast in ruim kijk ik kritisch wat ik ga gebruiken en bij het naar de volgende maat gaan weer opnieuw en doe ik alleen de echt leuke dingen weer opnieuw naar zolder.

Ik heb het min of meer per maat liggen, rompers apart, verder alles door elkaar. Niet per se een systeem dat ik aanraadπŸ™ƒ

• [verwijderd]

Ik heb nu 50/56 in 1 la en zo per matching maten (62/68 etc.) steeds een la.
                Links korte mouw rechts lange mouw en achterin broeken/leggings/rokjes.
                Of het werkt is nog even afwachten, maar leek mij zo wel handig en dan een la voor sokjes, mutsjes en pruttel.😁

• [verwijderd]

Vulpen πŸ˜‚ lijkt mij toch een perfect systeem de eerste maanden na geboorte hoor

• [verwijderd]

Ik heb alleen de kleding in de lades liggen die hij op dit moment past.
                Ik sorteer op maat, soort en ongeveer op kleur.
                Te kleine kleren gaan direct in een zak in een andere kast, en de volgende maat ligt (als een rommeltje) in de onderste lade.

[verwijderd] oeh volgens mij moet ik toch eens kijken naar die marie kondo voor t opbergen van babykleertjes! Haha

dit ziet er erg overzichtelijk uit 🀩

@[verwijderd] hier ben ik gister begonnen met inruimen, maar ik zie al dat t handiger kan hahaha
                  gelukkig hebben we nog een paar weken πŸ˜‰

• [verwijderd]

BabyFG ik hoop toch nog langer dan een paar... πŸ˜‰

• BabyFG hebben hierop gereageerd.

[verwijderd] ik hoop over 7 weken klaar te zijn eigenlijk haha
                      en hoop dat ie dan uit zichzelf besluit te komen en dat een inleiding niet nodig zal zijn πŸ˜‰
                      maar denk dat ik er inmiddels wel vanuit kan gaan dat ze me niet voorbij de 38 weken laten gaan ivm
                      suiker enzo 😬