Ysabella
Ik heb het even opgezocht:
_Wat betekent de vorm van je buik in je zwangerschap? Elke zwangere buik verschilt in vorm, grootte, hoogte en positie. Dat zegt niets over het geslacht van je baby, al doen de bakerpraatjes je anders geloven. De vorm van je buik zegt wel iets over jouw fitheid, lengte en gewicht en positie van je baby.
Zwangere buik hoog of laag?
Draag je je zwangere buik hoog, dan zit de bolling van je buik rond je navel. Draag je je buik laag, dan zit de bolling van je buik onder je navel. Heb je een sportieve bouw met veel buikspieren, dan zie je vaak later pas een buikje ontstaan en draag je je baby hoog totdat je baby indaalt, want dan draagt iedereen de baby laag.
Bij een tweede en volgende baby zijn je buikspieren al wat uitgerekt en zal je je buikje eerder in de zwangerschap zien en draag je wat lager dan bij je eerste baby.
Zwangere buik breed of smal? Opzij of puntig?
Sommige vrouwen hebben een puntige buik die naar voren draagt en sommige vrouwen hebben een meer wijde buik die naar opzij draagt. Waardoor komt dat? Langere vrouwen hebben meer plek voor de buik om naar voren te dragen en hebben meer kans op een puntige buik dan korte vrouwen die veelal een bredere buik zullen hebben.
Heb je overgewicht of veel gesnoept tijdens je zwangerschap dan krijg je een bredere bollere buik. Ook als je baby dwars ligt, dan rekt je buik in de breedte. Je buik rekt in de richting van de positie van je baby.
Ook de positie van de baby kan invloed hebben op het uiterlijk van de buik. Als de baby met zijn rug naar de voorkant ligt, met armen en beentjes richting je rug, krijg je een net pakketje. Wanneer je baby echter naar voren 'kijkt', steken de armen en benen veel sneller uit. Dit zal je ook zien aan de buik._
Bron:https://www.ikbenzwanger.com/omvang-buik-zwangerschap-per-week.php
Ik was hier wel verbaasd over, aangezien ik hoog draag en zelf het idee had dat ik 0,0 buikspieren heb/had.