Ik rij op de snelweg meestal de maximum toegestane snelheid, maar in de bebouwde kom, op de dijk en door de polder rijd ik vaak wat langzamer. Als iemand dan gaat zitten duwen ga ik wel even aan de kant, half de berm in, zodat ze me kunnen inhalen. Maar ik laat me niet opfokken ofzo, ik heb nu eenmaal een rammelbak van een auto en daarmee voelt het niet altijd even prettig om hard te rijden en dan ga ik dat ook niet doen.
Edit//Toevoeging: ik vind het ook echt wel een verschil of je wat langzamer rijdt op de snelweg of ergens anders. Op rustige wegen zie je elkaar naderen en kun je makkelijker anticiperen op een verschil in snelheid.
Op de snelweg zit je zo dicht op elkaar, dan zijn grote verschillen in tempo meteen merkbaar en gevaarlijk. Daarom snap ik ook niet dat 130 is toegestaan, want dat maakt het tempoverschil tussen vrachtwagens en de rest van het verkeer nΓ³g groter. Ik denk eigenlijk dat de maximumsnelheid wel wat naar beneden mag, zodat de verschillen tussen het vrachtverkeer en de auto's wat minder wordt.