Ik had iets meer context moeten geven đ
We willen graag dat mijn vriend mij kan bellen als ik niet in de revalidatiekliniek ben. Maar het bedienen van een ipad is voor hem nog best lastig. Hij kan apps openen, en in bepaalde mate bedienen; hij kan bijvoorbeeld een candy crush spel spelen, maar tussen de levels door kan hij vaak niet de juiste knop vinden om naar het volgende level te gaan, daarvoor gebeurt er teveel op het scherm.
Ander voorbeeld; we hebben een app waar hij woorden kan aanklikken en dan wordt het hardop gezegd door de ipad. Maarrr boven die knopjes zit een tekstvak, als je daarop klikt kan je iets typen (en eventueel uit laten spreken). Omdat het bekende pad in zijn brein [wit vlak > hier moet ik op klikken] beter "loopt" dan het nieuw aangeleerde pad [woordje > kiezen > klikken] had hij steeds de neiging om op het tekstvlak te klikken. Met als gevolg dat het toetsenbord omhoog kwam en de woorden niet meer goed zichtbaar/klikbaar waren. Ondertussen gaat dat beter trouwens, maar ter illustratie van het probleem..
Idealiter zou ik dus een app hebben waarbij hij het alleen maar opent, op mijn naam klikt en hij gaat bellen. Als ik een telefoonnummer koppel dan worden contacten ook in de app gezet, en dat willen we juist niet, ik wil namelijk voorkomen dat hij random mensen belt od. Zo heeft hij een paar weken terug een foto gemaakt toen hij aan het rondklikken was op whatsapp, niet zo handig.