Het gaat goed. In het revalidatiecentrum zijn ze ook heel lief, voorlopig mag ik er de hele dag bij zijn. Hij heeft een flinke planning maar dat gaat goed, ze zijn wel voorzichtig dat ze hem niet overvragen.
Dat risico met de hartklep is natuurlijk geen fijn idee, maar daar kunnen we nu helaas niets aan doen, en ik vertrouw erop dat de artsen weten wat ze doen. Ik focus nu gewoon op zijn revalidatie en dat ziet er goed uit πŸ™‚

Wat fijn om te horen!
Ik ben zo benieuwd wat voor stappen hij gaat maken nu hij β€œecht” aan het revalideren is.

Hou jij het nog een beetje vol?

• [verwijderd]

Fijn dat het goed gaat! Hopelijk blijft het vooruit gaan in het revalidatiecentrum. Fijn dat dat er goed uitziet in ieder geval.

Wat een lange weg voor jullie. Fijn dat hij nu kan revalideren... hopelijk snel vooruitgang en mooie momenten!

Fijn dat het echte revalideren nu kan beginnen.
Hoe gaat het met jou? Heb je veel steun uit je omgeving?

• [verwijderd]

Fijn om te horen dat hij zo goed gaat! Zijn revalidatie zal nu heel snel gaan, dat zul je zien. Over een week kan hij alweer veel meer dan nu πŸ™‚
Mijn zwager ging in het revalidatiecentrum ook als een speer! πŸ™‚

Best aardig, ik merk dat hij mij heel vaak begrijpt. Andere momenten snapt ie iets heel simpels weer niet, maar al met al gaat het de goede kant op. Hij eet sneller en de vork gaat minder vaak scheef, zijn reactievermogen is omhoog, de incontinentie is aan het overgaan.. Vandaag nieuwe petscan van zn hartklep gehad, morgen hopelijk een plan hoe ze daarmee om gaan.

@Sneeuwvlok en @Betsy
Met mij gaat het ook wel, ik krijg veel steun en hulp en mag er veel bij zijn. Communicatie regelen met alles&iedereen en zorgen dat daar geen fouten in komen is wel lastig, maar het is ook wel lief dat iedereen zo meeleeft.

Pimpelmeesje wat fijn dat je zoveel hulp krijgt. Dat maakt het niet minder verdrietig, maar wel iets minder eenzaam.

Zet hem op! Je doet het goed.

Vandaag mocht ons hondje even in de hal van de kliniek zodat hij haar kon zien. Zo bijzonder 😍 hij was heel blij maar na een tijdje werd hij (voor het eerst sinds het infarct) emotioneel. En toen moest ik natuurlijk ook huilen..

Pimpelmeesje wat fijn dat dat mogelijk was. Logisch dat je dan geemotioneerd wordt als je zijn reactie ziet. Is ook niet niks allemaal! 😘

• [verwijderd]

Pimpelmeesje wat mooi! De tranen springen ook in mijn ogen bij het lezen hoor!

4 dagen later

Ik had dit in het blije berichten topic gezet, maar hoort natuurlijk hier:

Hij maakte vandaag geluid! Ben zo blij!
      Ik lag bij hem in het ziekenhuis, maar hij was wel wakker, en toen bedacht ik me om "ssst" te doen met mn vinger voor mn mond, en toen mn vinger voor zijn mond, en toen deed hij ook "ssss" 😁😁😁😁
      Hij was er zelf ook helemaal happy mee, en toen maakte hij nog een geluidje, een soort n in een schraap-je-keel-geluidje en de sss werd uiteindelijk ook duidelijk ssst.
      Even later lag ik weer een poging te doen te dutten en hoorde ik ineens naast me "wiewiewie" 😳

Logopedie kan pas werken om zijn spraak terug te krijgen als hij zelf weer door krijgt hoe hij geluid kan maken (dus eigenlijk dat er een verbinding zit tussen zn hersenen en zn stembanden) dus dit is was een hele belangrijke stap 😁

Ik was even je topic kwijt. Maar wat super fijn dat hij nu weer geluid weet te maken. Hopelijk zet dit door en kan de logopedie ook snel opstarten. 🀞🏻

• [verwijderd]

Pimpelmeesje wauw dat is blij nieuws!! Dit is het eerste wat ik lees vandaag (lig nog in bed 😬) en ik heb meteen een lach op mijn gezicht.