Help! Onze dreumes van 1,5 is sinds ruim twee weken opeens stelselmatig wakker rond half 6. Voorheen sliep ze eigenlijk altijd tot half 7/7 uur.

Als ze wakker wordt wil ze ook echt niet meer doorslapen, ze gooit haar spenen uit bed, roept ons en zet een keel op als we haar niet komen halen.

Ik dacht/hoopte dat dit even een fase was omdat ze een paar ochtenden wakker werd van een poepluier, maar t zet door helaas...

Ze is overdag wel vermoeider dan normaal, maar slaapt tussen de middag niet meer of minder (meestal 1 a 2 uurtjes). Gaat gewoon om 7 uur naar bed.

Hebben jullie tips?! Wat werkt mogelijk wel en wat vooral ook niet...?! Ben een beetje bang dat we haar nu aanleren dat het oké is om zo vroeg uit bed te gaan, terwijl ik half 7 eigenlijk de grens vind.

Alvast dank!

Middagdutje inkorten en later naar bed? Mijn dreumes slaapt nu max 1 uur s middags en gaat om half 8 naar bed en slaapt tegenwoordig tot 6 uur en soms half 7! En als hij eerder wakker wordt komt hij tussen ons in liggen.

Het zijn inderdaad wel fases alleen sommige duren lang.
Omdat ze dan op een gegeven moment een soort biologische klok ontwikkelen en standaard zo vroeg wakker worden moet je het patroon een soort van door breken.
De middag slaapjes zullen niet echt veranderen maar wat hier nog weleens hielp is hem s'avonds langer op houden ook al was hij moe. Daardoor verbrak ik het patroon van 7 uur naar bed en 5 uur wakker.

Het wordt over iets meer dan een maand in elk geval zomertijd, mogelijk lost dat het op 😇

10 dagen later

Hoi dames,

Sorry, ik heb helemaal niet meer gereageerd, was m'n eigen topic ook even kwijt en kreeg geen meldingen... Anyway, het is inmiddels weer bijna terug bij zoals het was; ergens tussen kwart over zes en kwart voor zeven meldt ze zich. Ze werd de dag na mijn post opeens om half vijf wakker en toen was ik het zat. Ben net zo lang bij haar blijven zitten totdat ze weer sliep en na anderhalf uur en drie mislukte pogingen om stilletjes weg te lopen uit dr kamer, viel ze dan eindelijk diep genoeg in slaap. Sliep vervolgens tot 8 uur en sindsdien lijkt het patroon doorbroken te zijn.

Dank nog voor jullie reacties!!