Eerst in het kort onze situatie.
Zelf ben ik zzp-er en ik werk vanuit huis. Mijn man draagt de grootste zorg over onze zoon (14 maanden) en hij doet het grootste gedeelte van het huishouden. Hierdoor is het niet nodig om gebruik te maken van opvang of oppas. Ons zoontje is thuis meestal vrolijk en ontwikkelt zich heel goed, vinden wij zelf.
Nu zit ik een beetje met het volgende. Mijn ouders komen zo eens in de twee weken hier en wij gaan ook om de 2-3 weken daarheen. Mijn zus zien we ook om de 2-3 weken.
Toch, elke keer als we elkaar zien is het drama. Onze zoon wil absoluut niet in de buurt komen en meestal is het hard huilen en krijsen. Troosten is heel lastig. Dit kan van 5 minuten tot een half uur duren. De paar keren dat het nodig was om op te passen was het hetzelfde en daardoor kijk ik er steeds meer tegenop om bijv met z'n tweeën iets te gaan doen. Hij wil heel graag ons in de buurt hebben en houden.
Ik vind dit maar lastig en ik weet ook niet zo goed wat we hier mee aan moeten. Misschien is het een fase en wordt het beter? Zou onze thuissituatie hier in meespelen? Of zou er meer aan de hand kunnen zijn? Help?