Oké, ik kon geen betere titel verzinnen haha. Maar ik heb dus op willekeurige momenten opeens hele aparte gedachtes, waardoor ik heel bewust ga nadenken.
Zoals gisteren, ik fietste naar de supermarkt en stond voor een stoplicht te wachten. En opeens zag ik de wereld, de straat, de huizen voor me opeens als een foto.
En ik stond echt even verbaasd te kijken, ik dacht: ik loop hier door een foto! Dit is een foto, een 3D foto. Die "platte" boom - daar kan ik omheen lopen, en dan kan ik de achterkant bekijken die nu niet op de foto staat.
Ik kan elk plekje bekijken, overal heen lopen, ik ben vrij om te zien wat ik wil.
Alsof ik leef in een kijkdoos vol met foto's, en nu als mensje door die kijkdoos heen wandel.
Boven de wolken is het dak van de doos.
Zou er daar boven een reusachtig iemand zijn die nu zit te kijken naar mij, zoals een klein kind een wereld van Lego bouwt?
Ik kan het niet goed onder woorden brengen haha.
Maar hebben jullie ook weleens dat je heel plotseling stilstaat bij de wereld om je heen, en heel verbaasd bent?
En dan 2 minuten later weer op je fiets stappen, boodschappen gaan doen en weer in de gewone wereld leven 😛