Hoi,
Mijn vrouw en ik gaan, zoals het er nu uitziet, in april/mei starten met KID behandelingen. We zijn er allebei echt aan toe merk ik, vooral mijn vrouw heeft de afgelopen periode echt moeten groeien naar het idee dat we mama's gaan worden en ik dacht altijd dat ik er al veel langer klaar voor was, maar nu we zo dichtbij komen voelt het voor mij ook wel erg heftig moet ik eerlijk bekennen.
Het is niet dat ik twijfel aan of ik het aan kan, het is meer het totale plaatje in mijn hoofd wat ik eigenlijk nog niet perfect genoeg vind en dat vind ik moeilijk om los te laten. Als het aan mij hadden gelegen hadden we een eengezinswoning gehad voordat ik zwanger word en dat gaat hem nu gewoon niet worden. Jammer, maar het is niet anders. Ik denk dus dat ik vooral moet wennen aan het idee dat ik in dit appartement een baby hoop te krijgen en dat dat anders is dan hoe ik het eerst voor ogen had. Ook kijk ik best wel op tegen de onderzoeken en behandelingen die ik zal krijgen en die angst zorgt er misschien ook wel voor dat ik het soms nog een maand extra wil uitstellen.. Heel gek ook wel, want ik wil echt heel graag zwanger worden. Ik baal er alleen van dat we afhankelijk zijn van behandelingen..
Volgens mij is het een ontzettend warrig verhaal maar ik ben blij dat ik het hier kwijt kan. Op ZP leest een vriendin mee en ik wil niet dat zij weet dat we hier mee bezig zijn
Herkennen jullie die onzekerheid? Hadden/hebben jullie dit ook bij je eerste kindje?