Ondanks dat ik de serie niet gezien heb, heb ik het verhaal wel enigszins meegekregen. Ik vind het echt geweldig dat door deze crowfundactie de kinderen onbezorgd kunnen studeren!! Super fijn dat er ook nog mensen met een groot hart zijn die dit anderen gunnen zonder vooroordelen te hebben!!! Bewijst maar weer dat er toch ook een heleboel hartverwarmende mensen in Nederland wonen en niet alleen maar zure appels 🙂

Super dit! Fijn dat er dit soort iniatieven zijn! Beetje zorgen voor je medemens. Al denk ik dat hij meer had aan structurele en praktische hulp, maar dat is lastig inzamelen. Het is hem gegund!

• [verwijderd]

Luca75 Belachelijk. Waarom wordt er voor hem zoveel geld ingezameld? Omdat het een man is ofzo?

Precies dat inderdaad. Voor een moeder is het: 'ja zwaar he, mja, zelf voor gekozen.' En voor een vader is het .. Nou ja, ruim 90.000 euro zo speciaal.

• [verwijderd]

Ik heb het programma niet gezien, dus ik ken de situatie verder niet. Ik denk dat ik het idee van de actie wel mooi vind, maar er zelf liever voor had gekozen om het bedrag bovenop het streefdoel van 5000 euro te verdelen onder andere gezinnen in eenzelfde situatie of andere goede doelen.

Fantastisch, mensen geven zelf geld en ik waardeer die keuze!

[verwijderd]

Precies. Even nadat die actie was gestart overleed de man van Nadine, oud deelnemers van een huis vol. 12 Kinderen laat hij achter. Op fb werd geopperd om ook voor hen een actie te starten. Nou je had de commentaren moeten lezen...

Belachelijk 12 kinderen. Dat had ze eerder moeten bedenken. Daar geef ik geen euro aan enz.

• [verwijderd]

Luca75 zo harteloos 🙁

• [verwijderd]

Ik weet het ook niet zo goed hoor. Natuurlijk vind ik het fijn voor hem dat hij nu wat zorgelozer door het leven kan en dat zijn kinderen makkelijker kunnen studeren.
      Maar hij heeft wel heel vaak benoemd in dat programma hoeveel geldzorgen hij had. En dan wel in een dikke auto rijden, de kinderen merkkleding, eten bestellen... En dan niet zo maar een pizza, maar ook nog die kipkluifjes, en ook nog dit en dat erbij voor de lekker... Ja, dat kost nou eenmaal veel geld.
      En daarnaast weinig werken, want hij moet bij de kinderen zijn.
      Prachtig natuurlijk, dat je veel bij je kinderen wilt zijn. Dat kan ik alleen maar aanmoedigen. Maar er dan tegelijkertijd financieel aan onder doorgaan?

En dat samenzijn vond ik sowieso wat overdreven. Met z'n allen mee naar de zwemclub van dochter? Waarom? Tuurlijk is het leuk om naar zus te kijken als ze zwemt, maar kom op zeg... Daar ben je heel veel tijd mee kwijt, en die heeft hij nu eenmaal niet als alleenstaande vader. Je moet gewoon keuzes maken, wil je je kinderen brood kunnen geven.
      Andere alleenstaanden moeten het toch ook maar zien te fixen?

• [verwijderd]

Ik ben blij voor hem. Geen idee of hij het verdient of niet. Mensen vonden het blijkbaar van wel dus leuk dat ze hem steunen. Ik steun weer andere dingen waar mensen van denken dat het niks waard is.

• [verwijderd]

Ik heb het programma niet gezien, zag alleen via hier of ZP een of andere sentimentele video van hem waar mijn tenen krom van trokken.

Om eerlijk te zijn word ik echt niet goed van al die crowdfunding van tegenwoordig. Waar het ooit begon met echt oprechte doelen (ernstig zieke kinderen wiens enige hoop een behandeling in het buitenland was, dat soort zaken), begint het tegenwoordig dusdanige vormen aan te nemen dat het niets meer of minder is dan online bedelarij. Met het risico dat men straks de oprecht hulpbehoevenden niet meer serieus neemt.

Men loopt vol afschuw langs de dakloze in de goot die zijn pet ophoudt, maar vindt het de normaalste zaak om iemands kinderen door universiteit heen te sponsoren.

Van wat ik heb gezien in de serie, vind ik echt dat hij andere keuzes moet maken.
          Maar uiteraard fijn voor hem dat er veel mensen zijn die hem wel financieel willen helpen.

@[verwijderd] ik ben 1 van die gekke luitjes die zo’n zwerver in de goot meeneemt naar de AH to go voor een bak koffie en whatever hij wil hebben in de winkel. Zo’n doneeractie loop ik dan weer met een boog omheen 😉

Ik ken het programma niet en deze papa ook niet, maar vind het ook bedelarij. Zo kan er voor alles wel een crowdfunding worden opgestart. Leuk dat deze man nu “bruggen kan bouwen” voor zijn kinderen zoals hij dat zelf noemt, maar er zijn genoeg andere mogelijkheden waardoor kinderen alsnog kunnen studeren ondanks een kleinere portemonee. Daar was echt geen doneeractie voor nodig geweest.

Ik las ergens dat hij de afgelopen jaren alleen al aan kinderopvang 73.000,- kwijt was. Dat heeft hij ook vast niet volledig uit eigen zak betaald denk ik dan 🙄
          Nederland slaat soms echt een beetje door hoor....

Hij heeft deze actie niet zelf gestart, dus ik vind het raar om hem dan een ‘bedelaar’ te noemen.

• [verwijderd]

Owl Nee, hij heeft hem niet zelf opgestart. Maar wie zegt dat hij de opstarter niet kent? Ik weet dat natuurijk niet in dit specifieke geval, maar er worden genoeg van dit soort acties door bekenden opgestart.

Owl niemand noemt hem expliciet bedelaar. Het crowdfunden (voor soms echt de meest debiele redenen) wordt bedelarij genoemd. Daar zit een behoorlijk verschil in.

• [verwijderd]

[verwijderd] echt een pr stunt van diegene geweest. Is gewoon van een marketing bedrijf.

Ik geloof helemaal niet in de goede bedoelingen verder. Eigen belang voor iedereen.

• [verwijderd]

Wacht even...zie ik het nou goed? Gaat de initiatiefnemer samen met Jay iets beginnen? Met dat geld?

[verwijderd]
              Wat ik heb begrepen is dat ze n.a.v. alle reacties ook iets terug willen doen. Ik geloof er persoonlijk geen reet van.

@[verwijderd] ik deel dat onderbuikgevoel.