Marshmallow Zo dacht ik er zelf tot voor kort ook over hoor. Helemaal geen tijd voor, waar moet ik de energie vandaan halen etc. Ik denk dat als je iemand leert kennen die je echt leuk vind, dan ga je daar vanzelf tijd voor vrij maken.

Ik zit nog midden in een scheiding, dus tijd en zin om te daten is er nu gewoon even niet....

Ik heb mijn relatie in mijn hoofd al 2 jaar geleden afgesloten, maar zit met best wat littekens op relatiegebied (20 jaar samen geweest en jarenlang op mijn tenen moeten lopen, zacht uitgedrukt), dus er is eerst werk aan de winkel voor mezelf 🤨

Heb de laatste tijd wel eens het idee dat er met grote letters SINGLE op mijn voorhoofd staat trouwens 🤔

• [verwijderd]

[verwijderd] 10 maanden, de scheiding is nu pas rond.

Joh, dat is nog heel erg recent! En een scheiding in 10 maanden rond hebben is best snel hoor. Er gaat vaak echt wel meer dan een jaar (en soms jaren!) overheen. Toen ik de relatie met mij ex-vriend beëindigde besloot ik voor mijzelf dat ik eerst minstens een jaar single wilde zijn, gewoon om tot mijzelf te komen en mijzelf weer te leren kennen. Ik had te vaak gezien dat mensen zich na een verbroken relatie veel te snel weer in een nieuwe relatie stortten, die daardoor ook veel minder kans van slagen had, dan wanneer ze wat meer tijd voor zichzelf hadden genomen. En dan woonde ik niet eens samen en hadden wr geen kinderen. We hadden anderhalf jaar een relatie gehad. Toch is dat jaar echt goed voor me geweest. Jij bent veel langer samen geweest met je ex. Ik kan me heel goes voorstellen dat jouw hoofd er totaal nog niet naar staat! Neem gewoon de tijd om te herstellen, want wat jr meegemaakt hebt is niet niks! Als je er weer klaar voor bent, ga je dat vanzelf merken.

iMoeder ja dat denk ik ook, ga er iig niet voor op dating sites ed staan. Misschien tzt wel op tinder, voor de lusten 😉
      Eerst eens wat aan de vermoeidheid doen 😬

[verwijderd] Toen ik net gescheiden was dacht ik bij mezelf, noooooooiiiittt meer een man. Vond het allemaal wel prima zonder.
        Ik heb die tijd alleen ook echt wel nodig gehad. Mijn huwelijk was een enorme belasting en ik ben mezelf daarin helemaal kwijt geraakt. Alleen al voor uitvogelen wie je bent en wat je wil heb je gewoon tijd nodig.

Maar goed, recentelijk kwam er dus ineens wel iemand op mn pad. Al was het niet op de manier die ik voor ogen had. Maar daardoor realiseer ik me wel dat ik wat mis, hoe fijn die aandacht is en dat ik daar dus weer klaar voor ben.

Marshmallow Doe je wel dingen voor jezelf dan? Beetje tutten in de douche, mooi setje ondergoed kopen, lekker sporten etc? Dingen waar je jezelf weer vrouwelijk/sexy van gaat voelen bedoel ik.

iMoeder nee zelfs daar heb ik op dit moment geen tijd voor. Zou ik wel wat meer kunnen gaan doen. Ik verkies op dit moment uitrusten en slapen voor andere dingen. Wel afspreken met vriendinnen ed, maar echt tijd voor mezelf niet 🙈

iMoeder Mijn huwelijk was een enorme belasting en ik ben mezelf daarin helemaal kwijt geraakt. Alleen al voor uitvogelen wie je bent en wat je wil heb je gewoon tijd nodig.

Hier dezelfde ervaring, dus mocht je goede tips hebben 🙃 (ik loop inmiddels ook bij een psycholoog)

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Deliana

Hier ook helaas,

En avonden bank hangen en niks aan me hoofd hebben(buiten het dagelijkse leven) doet me op dit moment goed.
              Ik twijfel ook wel eens om met iemand te praten maar weet niet of ik daar echt geschikt voor ben.
              Ik ben altijd meer van het gewoon doorgaan net alsof er niks is gebeurd😎

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

[verwijderd]

Dat is ook zo. Maar ik merk wel eens dat je soms wat aandacht mis, een arm om je heen of gewoon even lekker kletsen. Mijn huwelijk liep al lang niet en heb me heel lang alleen gevoeld, maar heb geen zin om daarvoor echt op een zoektocht te gaan.
                Het komt zoals het komt.
                En zeker voor mijn zoontje vind ik het wel even goed zo.

[verwijderd] Ik ben altijd meer van het gewoon doorgaan net alsof er niks is gebeurd😎

Ik sta exact hetzelfde in het leven en dat werkte voor mij ook altijd prima 😁

De laatste tijd heb ik alleen steeds nachtmerries; dingen die gebeurd zijn, en waar is dus blijkbaar te makkelijk overheen ben gestapt, komen op die manier in weer boven drijven. Ik werd dus bang dat ik over een jaar of twee nog iets mee zou moeten, of dat ik dan geestelijk zou instorten of zo, dus dan maar meteen alles goed aanpakken ☺️

• [verwijderd]

Deliana

Ja ik weet ook dat ik er misschien met iemand over moet praten zeker met oog op de toekomst en evt andere relaties.
                  Heb wel eens rondgekeken maar de drempel is voor nu te hoog.
                  Ik was vorige week op vakantie en heb dus ruim een week niks met mijn ex te maken gehad(buiten telefonisch en dat maakte mij een stuk rustiger. terwijl ik merk dat wanneer ik hier ben zeker als mijn ex in de buurt is mijn stresslevel enorm omhoog gaat.

Ik ben ook nog teveel met hem en zijn leven bezig, en moet dat eerst een plekje geven denk ik voor ik open kan staan voor iemand.

Deliana Neem er de tijd voor. Ik was ook al
                    lang en vanaf jonge leeftijd (21e) samen met ex. Mijn ex was een type die altijd vanalles op me aan te merken had en er was altijd iets wat ik moest veranderen etc. Ik ging daar eigenlijk niet zo in mee, maar toch ben ik mezelf gaandeweg helemaal kwijt geraakt.

Uiteindelijk heb ik wel ook professionele hulp nodig gehad.

[verwijderd] Ik zou je zeker professionele hulp aanraden. Ik ben type niet lullen maar poetsen en ga gewoon altijd maar door. Uiteindelijk heb ik twee jaar na de scheiding een flinke burn-out gehad. Die was werk gerelateerd, maar ik heb toen bij de psycholoog 80% van de tijd over mn huwelijk en de nasleep daarvan gesproken. En ik heb het pas sindsdien een plek kunnen geven.

[verwijderd] Tinder vind ik een bijzonder iets hoor. Ik vind het directe eigenlijk wel prettig. Maat soms is het wel erg plat allemaal. Na tien minuten kletsen vragen wat je favoriete standjes zijn in bed vind ik toch een beetje gek. Gaat dat bij jullie ook zo?

• [verwijderd]

iMoeder Tinder staat daar natuurlijk wel om bekend tegenwoordig. Uiteraard zullen er altijd uitzonderingen zijn, maar als je iets serieuzers zoekt zou ik Tinder echt vermijden 😉

[verwijderd] Nee iets serieus zoek ik juist helemaal niet. En op zich kan ik dat to the point komen wel waarderen. Maar ik wil iemand wel een klein beetje leren kennen voordat ik ergens zin in krijg.

• [verwijderd]

iMoeder die ben ik ook tegen gekomen. Maar die heb je er zo uit gefilterd. Ik heb daar ook echt wel leuke gesprekken gehad, diepgaander contact (ik realiseer me hoe verkeerd deze woordkeuze kan overkomen 😂) en vooral met respect en geduld. Maar ik heb ook gehoord van mannen dat er vrouwen zijn die bij voorbaat al "geen one night stand" in hun profieltekst zetten. Dus het is wel een ding daar. Eerlijk...Ik had op een gegeven moment zo'n 100 matches en ik denk max. 10 goede gesprekken gehad. Dus het is wel een beetje aftasten. Maar de normale mannen zitten er wel.

[verwijderd] Ja dat is inderdaad het idee wat ik er ook bij heb. Ik swipe alleen niet veel mensen naar rechts dus heb ook niet mega veel matches. Ik probeer meer af te gaan op de bio dan op de foto’s. Echt lastig om in te schatten of je iemand leuk kan vinden op basis van foto’s vind ik. Ik vind bijna niemand dan aantrekkelijk als ik de persoon zelf niet ken.