• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Ik sprak gisteren een moeder, die vertelde dat als haar kinderen in bad zitten, ze gerust beneden ging koken.
Ik schrok hier een beetje van. Ze wuifde dat echter weg door de zeggen dat het vast wel goed ging, want haar dochtertje was al 2 jaar. En mocht er toch iets gebeuren, dan moest het oudere kindje van een jaar of 5/6 haar maar uit bad trekken.

Ik zou dit toch best heel eng vinden, denk ik. Kan je die verantwoordelijkheid overlaten aan een 5 jarig kind, terwijl ze lekker spartelen en spelen?
En zeker tijdens het koken, ik zie al helemaal voor me dat als er iets gebeurt, je eerst het gas uit moet doen, of pannen van het vuur, dan naar boven rennen... Of direct naar boven rennen en beneden slaat de vlam in de pan.
Ik ben een doemdenker 😋

Ik zou dus misschien wel even een andere kamer in lopen om bijvoorbeeld even de was op te vouwen of zo iets, maar ik blijf wel op dezelfde verdieping.

Hoe staan jullie hierin? Wat doen jullie onder het baden? En tot welke leeftijd hou je toezicht op je kind?

• [verwijderd]

Geen haar op mijn hoofd die mijn zoon alleen laat tijdens het baden.
    Ik vind het heel onverstandig klinken.

Mijn zoon is nu 4 en ik denk dat ik wel bij hem blijf tot hij zeker een zwemdiploma heeft .
    Maar daar heb ik eigenlijk nog niet echt over nagedacht.
    Hij vindt het ook gezellig als ik erbij blijf. Lekker kletsen enzo.

Ik blijf er niet bij zitten. Over het algemeen wel op dezelfde verdieping maar ik ga ook wel eens snel een was in de wasmachine doen.

• [verwijderd]

Geen zwemdiploma a/b of vergelijkbare zwem kwaliteiten dan ook niet alleen in bad.
    Ongeluk zit in klein hoekje en ander klein kind zoals je beschrijft verantwoordelijkheid geven hell no. Ik blijf of erbij of in gehoors afstand van mijn kind en het bad. Misschien over bezorgd, maar zou het mijzelf niet vergeven als het mis ging.

Mijn kinderen laat ik alleen in bad sinds ze 4 zijn. Wachten op een zwemdiploma vind ik onzin, als ze uit zouden glijden, hun hoofd zouden stoten en bewusteloos zouden raken, dan verdrink je ook met zwemdiploma in bad.
    Overigens vind ik niet dat je een kind van die leeftijd de verantwoordelijkheid over een ander kind kan geven.

Ik kook wel ondertussen. Maar het is badkamer - max. 1m gang - keuken. Of koken kan ligt aan je huis mijn inziens. De was opruimen doe ik bijv weer niet als de jongste 2 in bad zitten, dan hoor ik ze niet en in de keuken wel (deuren open dan). Zit de jongste van 2 alleen in bad rommel ik in de badkamer, loop gerust even heen en weer om bijv poetsdoekje te pakken

Nee, koken zou ik ook niet doen. Wel vouw ik een was in de kamer er naast, met badkamerdeur en slaapkamerdeur open. Ik zit er dus praktisch naast.

Nee koken niet. Ik zit er of bij, ruim wat op in badkamer zelf of leg vast kleding klaar op de slaapkamers, vouw was op.. zulke dingen. Altijd zelfde verdieping, altijd deur open. En soms ren ik even de zolder op om was in de wasmanden te gooien en dan ga ik ondertussen met ze zingen zodat ik ze hoor en ren ik in een paar seconden op en neer 😂

• [verwijderd]

Als mijn dochter in bad zit (volgende maand 2) dan is er een volwassene bij haar. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt haar alleen te laten. De was/het eten whatever is me mijn kind niet waard.

Mijn oudste drie mogen zelfs helemaal zelfstandig douchen en daar blijf ik dan nooit bij 😆😉.

De jongste van 2 laat ik niet alleen. Ik loop hooguit even naar een kamer op dezelfde verdieping om wat te pakken. Meestal mijn ereader en dan zit ik op een krukje naast het bad wat te lezen. Mijn zoon vermaakt zich nl. prima zonder mij. Dus er nutteloos naast zitten, vind ik echt heel saai. Heel soms ga ik de wasbak en toilet meteen even poetsen.

Oh ik loop wel eens weg om wat te pakken op een andere verdieping. Maar alleen met de peuter. En die moet dan ondertussen een liedje zingen zodat ik weet dat het goed gaat

De jongste is 4 en die laat ik wel even alleen, maar ik blijf op dezelfde verdieping en ze speelt altijd met allerlei stemmetjes voor poppetjes etc, dus ik hoor haar continu.

Zoontje is bijna 2, maar die kan ik echt niet alleen laten. Het is zo een klim en klauter kind, dat hij echt toeren gaat uithalen als ik (of man) er niet naast zit. Ik pak wel eens een washandje in de kamer er naast, maar dat is al pratend en zeggend "zitten op je billen".

• [verwijderd]

De oudste van 3,5 laat ik prima alleen in bad.
      De jongste van 1,5 niet. Als ze samen in bad zijn blijf ik er ook bij.

• [verwijderd]

Toen de oudste (3j) nog alleen in bad zat dan liep ik soms wel even de badkamer uit (met de deuren open) om bijv de wasmachine leeg te halen. (die staat in de kamer tegenover de badkamer) en dan was ik wel continu met haar aan het kletsen. Maar naar beneden echt niet.

Nu de jongste (bijna 9 maanden) erbij zit ga ik absoluut niet weg.

Onze jongste is 2 en wij blijven echt in de buurt. Ze zijn druk aan het spelen en het gaat vast niet mis, maar toch. No way dat ik beneden iets ga doen.

Ik laat ze pas sinds een jaar oid alleen, maar tot een half jaar geleden oid was ik dan in onze slaapkamer bezig, die zit naast de badkamer. Inmiddels gaat de oudste (9,5) wel echt alleen in bad, maar ik roep dan regelmatig of het goed gaat of ga even kijken ofzo. Nu zingt ze over het algemeen continu, dus ik hoor haar vaak sowieso wel. 😉 De jongste (bijna 7) wil zelf graag dat we boven zijn als ze in bad gaat, dus dan gaat één van ons gewoon mee naar boven.

Geen haar op m'n hoofd die er aan denkt een kind van twee alleen in bad te laten. Ook niet met een ouder broertje of zusje. Er zal wat gebeuren, dan vergeef je dat je zelf toch nooit??? Bovendien lijkt het me voor het broertje of zusje ook zeer traumatisch... Kleine moeite om er even bij te gaan zitten of boven iets schoon te maken of op te ruimen ofzo.

WoW... nee ik zou dat echt never nooit niet doen!
      als ze hier in bad gaan ben ik altijd erbij of even snel naar een kamer ernaast. En hier zijn ze 4 en 7.
      die van 7 kan gerust alleen dan vouw ik wel is een wasje op in Mn slaapkamer maar dan klets ik ondertussen met hem.

Wij hebben geen bad maar ik vind 2 jaar echt te jong om alleen in bad te gaan. Mijn kinderen mochten met die leeftijd niet eens douchen zonder dat er iemand boven was.

Mijn zoontje gaat richting de 2,5 jaar maar ik blijf er altijd wel bij. Ik loop weleens even snel weg om iets te pakken.