Haar laten groeien is mijn levenslange zoektocht.
ik heb van mezelf heel dun en lelijk haar (eerlijk is eerlijk, mijn haar is het enige wat ik minder mooi vind aan m’n uiterlijk).
Pb’en ook ongeveer heel m’n leven bezig om m’n haar mooier te maken en te laten groeien.
Ergens in 2007 heb ik m’n haar blond geverfd. M’n haar was toen best dik (voor mijn doen) En mooi maar wel kort. Ik gebruikte toen professionele shampoo etc van de kapper, L’Oréal geloof ik.
Totdat ik een forum ben tegengekomen op het internet, het haar laten groeien op een natuurlijke manier forum. Toen ben ik gestopt met als, begonnen met co washing. Later mijn haar donker geverfd, eerst gewoon daarna overgestapt op henna. Dit zou beter zijn voor je haar. Ik gebruikte toen veel oliën voor m’n haar etc, peeling van zout etc etc Alles mega natuurlijk. Toen kwam ik erachter dat mijn haar mega lelijk was geworden. Het was dun, futloos, breekbaar.
Toen ben ik gestopt met henna en verf en weer overgegaan op professionele verzorging. Heb m’n haar kort geknipt (iets boven m’n schouders). Dat was in 2009 ergens denk ik.
In 2013 was m’n haar een stuk gegroeid, was weer best mooi. We zijn naar China verhuisd.
In 2014 kwamen we terug en is m’n haar flink uit gaan vallen (door het gebrek aan vitaminen denk ik). Het was echt eng toen, hele plukken vielen eruit. Ik ben daarna gestopt met de
pil en m’n haar is nóg meer uit gaan vallen. Daarna ben ik zwanger geworden en ks het wat bijgetrokken.
Nu 2 zwangerschappen en bevallingen verder is m’n haar weer heel lelijk. Het is dun, pluizig en ik heb sinds een jaar of 2 wat grijze haren dus verf m’n haar weer. Ik moet eerlijk bekennen dat is de verzorging van m’n haar ook een stuk heb laten vallen. Ik ben van plan om nu weer m’n haar in mijn natuurlijke kleur te verven en het weer te laten groeien.
Om dit lange verhaal even kort samen te vatten en wat tips te geven: in aldie jaren ben ik erachter gekomen dat bijna niks echt werkt. Wat je wel kan doen is je haar zo goed mogelijk te verzorgen zodat het minder breekt. Dit doe je door:
-een goede haarborstel te gebruiken (ik zeer bij madon Pearson! Duur maar zó fijn. Tang,e teezer is een goed en goedkoper alternatief)
-voeding is super belangrijk,genoeg water drinken
-ik slik af en toe vitamine pillen
-goede verzorging dat bij je haar type past (mijn favo zijn redden, moroccanoil en L’Oréal pro. Even in het kort want hier kan ik ook 30 pagina`s over schrijven )