Ik verplaats dit naar oproepen. Ik moet nog wel overleggen met de rest of we dit gaan toestaan, het plaatsen van oproepen om financiële steun, maar tot we daar een uitspraak over doen laat ik het open.

Manque

Top. Als ik het deel op fb dan zien mijn buren het. Hij wilt nooit hulp accepteren en alles zelf doen. Ze weten hier ook niks van.

Wat ben je toch een lieverd! Ik zal straks als ik thuis ben een donatie doen. Alleen al om het feit dat ik jou zo’n warm en liefdevol persoon vind, en weet dat het goed zit 🙂

Ik kan helaas financieel niet helpen maar vind het wel heel attent van je!
    Wat een ellende na ellende hebben zij 🙁

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Wat heftig zeg. Ik heb momenteel ook niet de financiële ruimte om iets te doneren, dus helaas 🙁
    Maar sterkte voor hen, hopelijk komen ze gauw uit de ellende en kunnen ze weer gelukkig en (voor zo ver mogelijk) zorgeloos zijn als gezinnetje.

En wat een lief initiatief van jou!

Is niet erg, ik ben al blij als jullie hem delen.

• [verwijderd]

Kan je trouwens het niet op facebook posten en dan instellen dat je buren het niet kunnen zien? Volgens mij kan dat namelijk.
    En dan even in je bericht vermelden dat het een verrassing is en dat eventuele bekenden het niet gaan vertellen tegen ze.

Ik zou er persoonlijk moeite mee hebben om dit te doen voor iemand die dat eigenlijk niet wil.

Maar goed, we laten na beraad dit topic staan. Ik zal het e.e.a. opnemen in het -nog op te stellen- reglement over het verschil tussen verkoop/reclame en crowdfunding. Succes met de actie!

• [verwijderd]

Misschien kan je iets van een tv programma voor ze inschakelen? Hart in Aktie oid?

Ik spreek hier uit persoonlijke mening en dus niet als moderator of namens beheer.

Ik vind t heel lief van je dat je wil helpen, maar vraag me af of dit de weg is. Ik vind t niet helemaal correct dat dit gebeurd zonder medeweten van de buurman. Hij wil geen hulp accepteren, accepteerd hij dit dan wel? Vaak hebben mensen ook reden om geen hulp te willen accepteren en miss moeten wij dat van hun weer accepteren. En als hij het geld nou echt weigerd, wat dan? Ga je alles weer terug storten?

Nogmaals ik vind t lief van je dat je zo begaan bent en wil helpen maar ik heb twijfels of dit een goede manier is. Ik zou zelf ook niet blij zijn dat er op verschillende manieren info over mijn situatie verspreid zou zijn.

Er zijn bijv via gemeente etc heel veel mogelijkheden om mensen die t echt nodig hebben te helpen. Schade door water etc is verzekeringswerk. Ik zou denk ik daarop wijzen en op die.manier helpen

Manque ik niet. Hij wil het niet omdat ie alles zelf wil doen. Maar het gezin gaat er aan onderdoor. Ik wil hem ook Met deze actie laten inzien uiteindelijk dat het niet erg is om hulp in te schakelen en er genoeg mensen zijn die willen helpen.

Het is niet zo dat hij boos wordt oid hoor helemaal niet. Als hij de hulp ziet dan accepteert hij dat gewoon. Sowieso de buurvrouw.

Born2bme

We hebben ook nog een buurvrouw he. Die wilt het wel. Die heeft al diverse keren tegen haar man gezegd dat ze hulp moeten vragen omdat het zo niet verder kan. Buurman zegt dan dat hij het eerst alleen wilt proberen. De buurman is een schat van een man maar hij wuift alles weg en denk dat hij het wel alleen kan. De buurvrouw wilt wel hulp, zeker ivm de situatie. Als hij eenmaal de hulp heeft dan accepteert hij dat 200% , dat weet ik zeker. Hij doet namelijk alles voor zijn gezin.

Ik noem geen namen, en ik plaat geen foto's van hun huis. Dit kan dus iedereen zijn buurman zijn.