Onze dochter heeft deze week de Cito toetsen. We merken dat ze enorm gespannen is, ze zit in groep 7 dus de cito’s worden steeds belangrijker en ze ervaart daarin druk.
Ze kan ontzettend goed leren, maar scoort op rekenen laag. Ze is hier gewoon niet goed in en dat maakt voor ons absoluut niet uit! Het is jammer dat daarmee haar schooladvies straks naar beneden word gehaald, maar de middelbare school waar ze straks heen wil kan ze ervoor kiezen om wiskunde/rekenen op vmbo niveau te doen en de rest op havo en dan in 3e jaar kiezen welk niveau examen ze wil doen.
Maar ondanks dat blijft ze de druk voelen. Ze heeft buikpijn ,is prikkelbaar, huilt om alles en tot overmaat van ramp vannacht niet geslapen. Ik heb haar maar afgemeld, want zo kan ze absoluut geen Cito doen!
Hoe kan ik er voor zorgen dat ze zich er niet zo druk om maakt. Ze is in onze ogen perfect zoals ze is! Ze kan goed leren, is lief, creatief, sportief en musicaal. Dat ze niet goed in rekenen is,is geen ramp! Je kan niet overal goed in zijn. Ze krijg extra bijles 1x per week, meer kan ze er niet aan doen. Ik zou gewoon zo graag willen dat ze het wat meer kon los laten, dat ze de zorgen niet heeft.
Iemand tips?