CrazyCatLady ik weet even niet hoe oud je bent, maar vanaf 40 jaar begonnen mijn menstruaties te veranderen. Waarschijnlijk al eerder, maar toen slikte ik de pil door. Zodra ik daarmee stopte was het gelijk al wat rommelig. Ik denk daarom dat het al eerder was, want vroeger was ik echt super regelmatig zonder uitzondering. Dingen die ook zijn veranderd zijn dat ik af en toe een bloeding heb rondom mijn ovulatie (misschien heb jij dat ook nu?), mijn eisprong echt heel pijnlijk kan zijn, een paar dagen voor mijn menstruatie een eenmalige bloeding heb, soms een keer overslaan en mijn cyclussen zijn veel korter en zwaardere bloedingen (dat laatste komt misschien ook dat ik bloedverdunners slik, maar kan mij niet voorstellen dat het enkel daardoor komt?!). Mijn menstruaties variΓ«ren van 2-7 dagen in duur.
Bovenstaande is dus eigenlijk heel normaal vanaf eind 30/ begin 40 jaar. Voor veel vrouwen start dan de perimenopauze. Het kan daarna nog wel 10 jaar duren voordat je echt in de menopauze komt.