Huggybird Ik overweeg nordic walking maar in mijn hoofd doen alleen oude mensen dat….. en ik weet niet of ik dat wel kan volhouden met mijn ‘lamme’ poot…. 🫣
Gewoon doen! Ik loop ook met wandelstokken als ik een goede dag heb en ik moest ook wel even een soort van schaamte voorbij. Mijn man heeft uit coulance ook wandelstokken gekocht, zodat ik niet in mijn eentje voor schut loop. Alleen nu vind hij het zelf ook zo fijn lopen, hij loopt veel rechter met stokken (hij heeft ook een hernia plus een vernauwing van dat ding waar de zenuwen doorheen lopen in je rug - ben de naam even kwijt 😅). Ik krijg trouwens weleens opmerkingen over de stokken, maar nooit vervelend. Meer van of het fijn loopt en of het wat toevoegt.
Bij de kringloop liggen ze trouwens vaak voor een paar euro. Ik heb nu een paar goede, maar eerst heb ik daar een paar gekocht om te proberen. En het is wel fijn als je de hondenriem kan vastmaken om je middel, want je hebt geen handen vrij. Ik heb zo elastische riem, zodat je niet kan struikelen over de riem. Ik maak deze vast aan een speciale heupgordel, maar je hebt ook goedkope systemen voor een paar euro.