De huisarts was enigszins verbaasd hoe goed het lichamelijk nog met hem gaat. Geen hoofdpijn, niet misselijk, geen insulten. We weten dat het morgen anders kan zijn, maar voor nu is het fijn.
We hebben samen nog naar de brief gekeken die in zijn ziekenhuisdossier zit. Ik had het goed begrepen. Zijn schedel zit helemaal vol (met hersenen, tumor, bloed en vocht) en er is eigenlijk geen ruimte meer. Dat maakt het nog meer bijzonder dat hij zich nog zo goed voelt.
Ze vroeg ook hoe het met mij ging, ook als man en vrouw en alles wat daarbij hoort. Nu is dat totaal niet gelijkwaardig meer, dus gebeurt er niks. Geen behoefte, maar aan de andere kant vind ik dat ook totaal niet passend meer of zo.
De foto’s zijn echt ontzettend mooi geworden. Ik heb een selectie gemaakt en die gaat ze nu klaar maken. Ga sowieso 3 fotoboeken maken voor de jongens.
Dinsdag en woensdag heb ik slecht geslapen. Het bestuur van mijn werk wil graag dat ik locatieleider wordt van een andere school. Veel groter en echt een gave uitdaging. Voordat G ziek was, had ik aangegeven dat ik uitdaging in mijn werk zocht, dus de overstap was een logische. Vorige week zei ik, in een gesprek met mijn baas, dat ik niet de zielige vrouw wil zijn, die haar man verloren heeft, en daarom ontzien wordt door iedereen. Een nieuwe school leek me dus een prima idee. Maar ik werd er wakker van. Ik kon de uitdaging aan omdat mijn basis thuis op orde was, en mijn basis op mijn huidige school. Mijn eerste basis ga ik sowieso verliezen, het verliezen van de tweede basis gaf me opeens een heel wankel en fragiel gevoel. Opnieuw gedeeld met mijn baas en alle begrip. Ik bepaal of en wanneer ik wil overstappen, en als ik dat niet wil, is het ook goed.
Vandaag ging het overdag best goed. Tijdens het avondeten werd G weer onrustig. Haalde weer veel woorden door elkaar en reageerde snel geïrriteerd op iedereen. Dat is echt wel lastig.
De middelste had vandaag een kennismakingsgesprek met schoolmaatschappelijk werk. Hij vond het fijn en de volgende afspraak staat al weer gepland. Ben blij dat hij het oké vindt. Gisteren was hij na schooltijd ook nog bij een vriend gaan gamen. Heel fijn.