Lieve Trees Het ís gewoon kut, daar mag je best woorden aan geven.
Daarnaast is het dan eigenlijk niet ergens beter dat het zo is gegaan? Confronterend, dat ook. Maar niet dat je in deze test je problemen perfect verbloemd zou hebben en er dan daarna vanuit gegaan zou worden dat je gewoon mee zou kunnen komen op dit gebied, maar in je eentje alsnog zit te worstelen.
Als het niet zo is, negeer dan wat ik nu ga zeggen. Maar zoals ik je hier heb leren kennen, zou je waarschijnlijk juist bij een (voor jou) goed resultaat de lat zo belachelijk hoog leggen voor jezelf dat het haast onrealistisch is. En dan steeds gefrustreerd raken als het je toch even niet lukt.
Misschien helpt dit -uiteindelijk als je verder in je acceptatieproces bent- om je lat net een stuk lager te leggen, op een realistisch niveau. Dat wellicht naarmate de tijd verstrijkt die lat soms wel weer een klein stukje omhoog kan.
Wat nu is, is nu. Ik kan me zeer waarschijnlijk geen realistische voorstelling maken over hoe kut dat moet zijn om zo met je neus op de feiten gedrukt te worden. Dat mag je echt kut vinden en verdrietig om zijn.
Maar gun het jezelf om die lat wat lager te leggen, dat gun ik je!