1986Lynn Ik denk zelfs dat ze in een revalidatiecentrum nog wel wat winst kunnen behalen door kleine aanpassingen in de uitvoering op basis van het cognitieve profiel van de pt (mits nodig). Ik zal daar vast niet de enige zijn met forse concentratie en geheugenproblemen. Al is het door het aanpassen van tempo en meer rust laten in de blokken tekst om de informatie beter te kunnen verwerken. Ik wist wat er stond, maar anders had ik het absoluut niet kunnen volgen, omdat er te weinig verwerkingstijd was icm geheugenproblemen. Of het door in bijv simpele taal op te schrijven, zodat iemand het nog na kan lezen. Eventueel icm visuele ondersteuning.
Ik heb op een bepaald ook aangegeven dat ze mij echt meer tijd moest geven om het plaatje weer voor mij te halen. Vervolgens ging ze er doorheen praten onder het mom ‘ik praat je er doorheen’, maar dat is juist niet handig. Dan moet ik ook nog mijn aandacht verdelen en dat is mijn zwakste punt.
Ze mogen mij straks wel in huren en dan wil ik wel protocollen voor ze aanpassen. Ik heb direct heel veel ideeën 😅.