Lovely83 Tip; vraag of je ook in het heerlij verwarmde zwembad mag zwemmen.
Ik weet niet of dit valt onder cognitieve revalidatie, maar ik vind van wel ๐.
Lovely83 Hebben ze je ook kunnen vertellen tot hoeverre dit kan gaan verbeteren?
Ik moet niet meer teveel verwachten van andere hersengebieden die het nu nog gaan overnemen in dit stadium (kan nog wel een beetje), maar het is met name leren compenseren. Deels ben ik daar zelf al mee bezig, maar het voorstel van de neuropsycholoog is echt een individueel behandeltraject bij Beatrixoord met name ook gericht op mijn werk. Onthouden wat mensen zeggen is wel vrij essentieel in mijn werk ๐. Ik ben inmiddels erg goed geworden in camoufleren, maar daarmee ga ik op werkgebied door de mand vallen. Fysiotherapie etc hoeft niet via Beatrixoord. Ik denk dat dit zelfs binnenkort kan worden afgerond of naar de fysio in de buurt over kan.
Ik vind het wel shocking dat ik op sommige onderdelen heel slecht scoor in vergelijking met de normgroep en op andere onderdelen gewoon normaal. Ik begrijp ook wel dat het voor de mensen om mij heen soms heel lastig moet zijn en overschot wordt. Mijn grootste probleem zit in het verbale deel en het verdelen van aandacht, maar zodra geheugen geen rol speelt (zoals bijv op het forum, waar ik dingen op kan zoeken, de tijd kan nemen etc), is dat juist weer mijn sterkste punt. Heel tegenstrijdig allemaal.