Nescio bijna niemand doet dat inderdaad. Alle mensen die ik ken met adhd hebben het niet gedaan. Autoverzekeringen weten natuurlijk ook niet dat je dit hebt, dus het risico wat je loopt om niet verzekerd te zijn is nihil. Zij hebben geen inzicht in je medische gegevens. Dan nog moet je verzekering zien aan te tonen dat het door je adhd komt als je een ongeluk krijgt.
Officieel moet je dit ook doen als je bijv een depressie of angststoornis hebt of bijv 2x bent flauwgevallen. Niemand doet dat bijna.
Overigens ben je met een herseninfarct ook niet wettelijk verplicht om een gezondheidsverklaring van het cbr in te vullen. Bij een hersenbloeding is het geloof ik wel verplicht. Bij een herseninfarct wordt het dringend geadviseerd en krijg je een rijverbod van 3 maanden. Ik heb natuurlijk op advies van de revalidatie arts weer brave Hendrik gespeeld en het wel gedaan. Ook nog zo stom geweest om bij de vraag adhd ‘ja’ aan te kruisen. Voor al deze eerlijkheid wordt ik nu beloond om voor 4 a 5 honderd euro aan onderzoeken en rijtesten af te leggen. Ik ken behoorlijk veel mensen met een cva die het om financiële redenen niet (kunnen) doen en gewoon de weg op gaan. Lijkt mij ook geen wenselijke situatie.