Gisteren de intake gehad bij de nieuwe fysio (ik ken haar al jaren als sportfysio dus heel nieuw was ze voor mij niet). Het ziekenhuis had al een warme overdracht gedaan, dus dat was wel fijn. Ik wilde direct gaan sporten, maar ze gaf aan dat ze aan mij kon zien dat ik moe was na de intake en dat dit geen goed plan was. Ik denk dat ze wel een goeie is voor mij, want ze had hartstikke gelijk, maar ik wilde zo graag 🙈. Vanmiddag gaat ze met mij de sportschool in en mag ik wel bezig!
Het plan is 3x per week sporten. Waarvan 1x met 1 op 1 begeleiding om gericht te oefenen met evenwicht en coördinatie. Verder gaan we ons vooral richten op kracht. Wat betreft cardio wil ze eerst wachten op het advies vanuit de fysio van hartrevalidatie.
Ik ben blij dat ik voor deze sportschool heb gekozen. Ik had de keuze tussen een fysiopraktijk met een speciale sportschool voor patiënten erin. Gemiddelde leeftijd was stokoud en de apparaten waren van dezelfde leeftijd. Dit is een normale moderne sportschool. Klein en knus. Hier kan ik sporten tussen de ‘gewone’ mensen met begeleiding van de fysio. Ze willen speciaal voor mij de muziek zelfs zachter zetten als ik kom trainen. Zonder dat ik erom vroeg werd dit aangeboden. Echt super! Het geeft ook wel vertrouwen dat ze zonder uitleg te geven weten dat voor veel mensen met hersenletsel muziek een belemmering kan zijn.
Het is fijn dat ik straks dit deel in het ziekenhuis mag gaan afsluiten en hier in de buurt gewoon verder kan.