Zonnebloem dat hadden we inderdaad ook bedacht, maar dan blijven de kinderen en man wel thuis, want ik gun hun wel oud en nieuw. Echt ideaal is het dus niet.
Ansji ik had vroeger wel dat ik snel schrok van onverwachte harde geluiden. Ik ben er altijd wel wat gevoelig voor geweest en hield er zoals jij ook echt niet van. Ik hou dus ook m niet van steden, pretparken, drukke plekken etc. Nooit van gehouden. Ik ga 100x liever wandelen in Zwitserland 😉.
Misschien dat ik er daardoor nu meer last van heb? Geen idee, maar het is wel soort schrikken, maar dan een ander soort schrikken (lekker vaag weer). Alsof er bij bepaald geluid een soort kortsluiting optreedt in de hersenen, waardoor alle spieren zich heel snel en pijnlijk samentrekken. Met oud en nieuw had ik oordoppen in plus een koptelefoon met ruis. Ondanks dat ik de geluiden nauwelijks meer hoorde, registreerde mijn lijf het wel. Heel bizar. Ik bleek bij elk knal spasmes houden.
Ik heb voor in huis op maat gemaakt me oordoppen met een koordje om mijn nek houden, zodat ik in ieder geval de vaatwasser kan leegruimen zonder dat al het servies sneuvelt 🙈.