Heftig weekend gehad met de jong cva club. Confronterend, maar goed. Wel ontzettend fijn om met mensen te zijn die het echt begrijpen. Die gewoon aan direct mij zien dat ik even in de war ben en kwijt ben wat ik aan het doen was (ondanks mijn briljante verbloemstrategieen ๐), het niet erg vinden als ik voor de derde keer hetzelfde vraag of aan de cursusleider vraag of ze even een opdracht kan op schrijven ipv enkel vertellen (en dat iedereen ook nog heel blij wordt van mijn vraag). Hoe naar ook voor iedereen, was de herkenning die ik zag bij anderen ook geruststellend โhรฉ dat heeft hij ook en dat komt niet doordat ik niet goed mijn best doeโ. Ook veel gelachen. Ga bijv met 5 hersenletsel mensen naar een zwembad en op de terugweg realiseert eentje zich dat hij zijn tas is vergeten, waarna de rest een voor een zich bedenkt ook iets te missen. Uiteraard miste ik niks totdat ik mijn handdoek en sokken bij het zwembad zag liggen ๐. Of een groepsgenoot op de gang tegenkomen terwijl je met je sleutelkaart alle deuren aan het testen bent, omdat je je kamernummer bent vergeten en zij echt exact hetzelfde aan het doen was ๐คฃ.
Verder veel gehuild. Ik was echt emotioneel incontinent dit weekend. Ik huilde echt met alles en iedereen mee. Ik vond het zo verdrietig om te horen hoe vaak mensen te maken hebben met onbegrip in hun omgeving.Mijn inlevingsvermogen is soms iets teveel van het goede, maar gelukkig vond het niemand het erg. Alleen nu de overtreffende trap van vermoeidheid. Om 20.00 lig ik in bed.
Nog even iets stoms. Lees net de medische brief van revalidatie arts online en daar staat in dat ik een beperkt ziekte inzicht heb volgens het revalidatie team. Nu kan ik zeggen dat het naar mijn idee reuze mee valt, maar dat zou dan weer een bewijs zijn van een beperkt ziekte inzicht ๐. Wat ik eigenlijk nog stommer vind, is dat dit nooit met mij besproken is. Ik ga er vanuit dat ik dit wel had onthouden als het besproken is. Ik snap dat het geen leuk gesprek is voor een hulpverlener om te voeren, maar ik vind wel dat ik het recht heb om dit te horen en te weten waarop ze dit baseren.