Vulpen Op welke termijn ligt die 'straks' waarin je weer 16 uur wilt gaan werken?
Mijn plan was om begin september weer te starten en ik hoopte eind 2022 op minimaal 16 uur te zitten. Mogelijk niet realistisch, maar ik heb mijn plannen hiervoor al zo vaak opgeschoven. In eerste instantie was ik van plan om 1 februari jl. weer aan het werk te zijn 😬.
Vulpen op termijn wel 'vanzelf' beter moeten gaan toch?
Is ook zo. Geloof dat mijn glas even half leeg is 🙈.
June Heb je een deadline om je accreditatie te behouden?
Ik moet toevallig dit jaar mijn herregistratie voor het big-register aanvragen. Ik ga dit zo laat mogelijk doen, want ik heb de afgelopen jaren genoeg uren gemaakt om het verlies aan uren dit jaar te compenseren. Daarna moet ik voor de big op een gemiddelde van 12 uur per week uitkomen en voor een andere registratie 16 uur. Het enige voordeel is dat ik niet in loondienst ben en nog iets kan smokkelen met uren. Mijn boekhouder moet tekenen voor mijn uren.
June kunnen ze bij de herstelgroep iets zeggen over belastbaarheid?
Ze zijn heel terughoudend in voorspellingen. Ik zit nu voorbij het half jaar waarbij het herstel nu met name door leren compenseren zal gaan optreden, maar mogelijk ook nog wel wat door echt herstel in het brein. Ze houden het wel heel algemeen.
Ik ben nu wel aangemeld voor individuele cognitieve revalidatie icm arbeidsrevalidatie, specifiek gericht op leren compenseren in relatie tot mijn werk. Ik verwacht dat ik daar in september kan starten.
Die onzekerheid is zeker kut. Ergens had ik verwacht dat ik nu verder zou zijn. Het bereiken van dat eerste half jaar was in mijn hoofd een soort mijlpaal, waarna alles weer grotendeels goed zou komen. Ik heb ook echt hele goede weken gehad. Het is vooral zodra er iets extra’s bovenop komt dat alles direct weer zo moeizaam gaat. Vergeleken met maanden geleden kan ik echt al wel een stuk meer, maar het gaat zo traag en het is nog steeds zo weinig. Ik had verwacht dat ik verder zou zijn.