[verwijderd] ow meid … sommige mensen zijn gewoon te gefocust op zichzelf… 😏 doe je niks aan… accepteren, of niet 😅
Zelfs professionals doen het soms. Zelfs de ergotherapeut gaf aan dat zij dit ook had (regelmatig dingen vergeten). Uhm ze vergeten soms dat ik hiervoor ook gewoon een goed werkend geheugen had en ook regelmatig wat vergat. Is menselijk, maar dat is niet te vergelijken met wat ik nu ervaar.
Alsof ik zeur over normale dagelijkse vergeetachtigheid. Alsof het normaal is dat ik afwijkend scoor op deze testen. Niet eens benedengemiddeld, maar afwijkend (scores in het 1e percentiel binnen mijn normgroep 😬). Dat ik bij elke simpele handeling die ik doe complete focus moet hebben, bijv tijdens het tandenpoetsen niet kan denken aan haren kammen, want dan zet ik de tandenborstel met tandpasta aan in mijn haar ipv in mijn mond, of geef ik de hond vaatwastabletten, of zet ik waterkokers op het fornuis, of gooi ik de hondenriem in de prullenbak (om even wat voorbeelden van afgelopen week te noemen). Of in de auto zit en vergeten ben waar we naar toe gaan, vanochtend volgens mijn man 4x heb gevraagd waar mijn tas is, mijn man net weg gaat en ik nu al ben vergeten waar heen 😬. Terwijl ik sommige dingen goed onthou en dat maakt het lastig.
Zo dat was mijn frustratie weer. Ik heb hier wel mooie tips gekregen die ik toepas. Ik probeer mensen nu zoveel mogelijk voor te zijn door direct aan te geven dat dit iets anders is dan normaal. Het ook echt anders voelt in mijn hoofd. Het voelt soms heel leeg, alsof het antwoord om de hoek ligt, maar ik daar net niet bij kan.