Ik ben benieuwd wat jullie doen als je terugkomt met de volle caravan/camper/auto. Uitladen en zorgen dat het in huis gelijk de goede plek krijgt of alles neerzetten in de gang en dan eerst uitrusten (lees; zoals mijn man nu doet, slapen op de bank).

Ik word daar zo onrustig van, wil gelijk alles opruimen en netjes maken, zodat eigenlijk alleen de grote stapel was nog overblijft☺️.

Wat doen jullie? En je partner?

Allebei eerst naar de wc en dan opruimen 🙈 maar dat is dan wel met beperkte reistijd. Als we echt een hele nacht door hebben gereden bv dan eerst even slapen / uitrusten.

Ligt aan t tijdstip dat we terug komen. Vroeger wilde k hoe dan ook eerst alles opruimen, door invloed van m'n man kan ik nu wel rustiger aan doen. Dit keer hebben we s nachts gereden, toen we thuis kwamen eerst 3 uurtjes geslapen, daarna op t gemak alles opgeruimd en de eerste twee wassen gedraaid. Volgende dagen rest van de was en nog wat dingen die echt schoongemaakt moeten worden voor ze op te ruimen gedaan (rugtassen, koeltas en wandelschoenen). Scheelt ook dat k nog vakantie had nadat we thuis kwamen, als dat niet zo is, ben k wat minder relaxed.

Ik heb deze keer bijna alles binnen 3 dagen opgeruimd 💪

Maar moet er echt niet aan denken om dat allemaal direct te doen. De etenswaren even in de koelkast pleuren en dan eerst rustig even bijkomen hoor...

Ik ga direct alles opruimen. Mijn man brengt alles naar boven (wasmachine)en ruimt wat op en daarna gaat hij met de kids wat doen en kan ik rustig opruimen en zit binnen 5 minuten de was erin. Uitrusten in de avond! Ik kan echt niet eerst gaan zitten chillen.

Wij komen meestal in de avond thuis.
            Dus we knallen alles uit de auto en bergen zoveel mogelijk op.
            Maar na een lange dag rijden die ik het echte uitzoekwerk de dag daarna.
            Maar de vieze was wordt meteen naar het washok gebracht. En de spullen die direct in de kast kunnen, gaan direct in de kast.
            Maar de tassen/koffers met schone was ziek ik de dag daarna uit.

Eerst even knallen, met een uurtje is alles opgeruimd en draait de wasmachine.
              Dan chillen.
              Als we s nachts thuis zouden komen zou ik wel eerst gaan slapen.
              Maar we hebben geen caravan ofzo. Meestal vliegen we en dan is de bagage toch beperkt.

Tot nu toe komen we elke keer aan het eind van de middag/begin avond thuis, dus dan gaan we eerst eten.
                Daarna zet man alle spullen in de gang en probeer ik het weg te werken en alvast een was in de machine te doen. Maar vaak blijven er nog dingen staan hoor. Die ruim ik de volgende dag of de week erna wel op.

1986Lynn eerst uitrusten! Moet wel even bijkomen van een reis hoor, zeker als ik ver weg ben geweest. Net terug uit Zweden, spullen staan hier mooi in de gang en nog deels in de auto. Rest komt morgen wel.

Ik doe altijd alsof de gang 2 dagen lang niet vol staat met vakantie spullen.🙄 Wel gaat gelijk de wasmachine aan.

Wij kwamen tegen 2 uur thuis vannacht en vond het al heel wat dat mijn man nog de auto ging leegruimen. Ik heb vanochtend pas de eerste was aangezet en de koffer meer schone was opgeruimd. Alleen de keuken is nog één grote bende nu met overal tassen en kratten. Ik ben met de kinderen naar de bibliotheek geweest, supermarkt, schoonouders. En die kratten lopen niet weg, dus dat komt morgen wel. En wasrekjes hangen zo vol met 3 wassen dus nog een trommel die in de droger kan en dan is er morgen weer een wasdag...

Honkeytonk

Wij hadden maar een uurtje reistijd 🙂
                  Man heeft wel alles uit de camper en de auto gehaald, maar vind het vervolgens geen probleem als er een ontplofte bom ligt haha. Inmiddels is het grotendeels opgeruimd (door mij). Hij doet wel gerichte dingen, zoals bed opmaken en kinderen vermaken, maar moet het wel aandragen.

iMoeder

Heerlijk 😁 ramen open doen wij niet (ze staan wel altijd op een kiepstand/rooster, maar ga ik wel onthouden, lekker fris!

Noordeling

Wat goed dat je meer rust in kunt bouwen, moet ik ook leren ☺️. Zeker na een lange reis begrijp ik dat je eerst wilt slapen.

Vulpen

3 dagen, zou ik ook wel willen.
                  Hier het liefst in 3 uurtjes.
                  De camper zelfs ook al helemaal gepoetst, gezogen, koelkast schoon. Die vertrekt morgen alweer naar Frankrijk met mijn moeder en haar man.

Rosemary

Ja, wij voorheen ook en dan beide een koffer, dat was snel klaar.
                  Dit jaar met de camper en auto en kids, dus veeeeel meer spullen (en was).

Sevenof9

Begrijpelijk, dat zou ik waarschijnlijk na een lange reis ook zo doen. Al vind ik het dan alsnog moeilijk denk ik.