[verwijderd] daar heb je inderdaad een punt, daar had ik nog niet over nagedacht!
Vulpen op zich begrijp ik waar je vandaan komt. Maar tegelijkertijd ben ik ook van mening dat mensen die al struggelen, ook wel wat meer empathie zouden mogen hebben tov andere minderheden. Ik loop daar hier in Nederland net zo goed tegenaan hoor, dat binnen groepen waar veel armoede is er veel pvv gestemd wordt, en dat vind ik ook lastig om te begrijpen. Ik bekijk het veel meer vanuit een perspectief van.. uit ervaring weet ik dat ellende iedereen kan overkomen. Je kan een goede baan hebben, en geen enkele zorgen, en van de ene op de andere dag alles kwijt raken. Of geboren worden op de verkeerde plek, of wat dan ook. Het leven is niet maakbaar. Juist mensen die dat al ervaren hebben, zouden dat juist moeten begrijpen, in plaats van anderen als een bedreiging moeten zien. Door te verbinden kan je veel meer bereiken..
Op papier klinkt het logisch hoor, zoals jij het zegt, maar ik kan me daar gewoon niet in verplaatsen qua gevoel. Een moreel kompas is gratis, en toegankelijk voor iedereen.
Wat betreft religie, daar hou ik mijn mond maar over 🙃