Liekje81 Ja dat zal vast ook meespelen. Maar weet je, je kan er sterker op toezien dat men niet teveel eist en men niet teveel geeft. Maar het is super menselijk gedrag en daarmee niet iets wat je ooit perfect zal krijgen. Daarnaast is de zorg mensenwerk en dus per persoon, per geval anders. Soms is het beter om wel toe te geven, soms is het beter van niet. Soms is het beter om te eisen als patient, soms is het beter van niet. En wie bepaald wat?
Daarnaast denk ik oprecht niet dat dit het (grote) probleem is. Ik denk wel dat het een effectieve manier is om de schuld in de schoenen te schuiven dan de burger. (effectief omdat men - voor zover ik zie - het aanneemt als hoofdoorzaak of een heel grote oorzaak).
ik ga je link vanavond even lezen 🙂
Liekje81 Dat snap ik sowieso niet aan de overheid. Dit zien we toch al van mijlenver aankomen? Die vergrijzing is niet plotseling ofzo hoor.
ja natuurlijk hebben ze het allang zien aankomen, maar hun oplossing was, en is : de schuld elders leggen en bezuinigen.
Trees zou je denken, maar hun vooruitziende blik reikt niet verder dan de volgende verkiezing.
Oost Indisch blind 🤪