[verwijderd] Depp klaagt Heard aan voor laster: https://en.wikipedia.org/wiki/Depp_v._Heard
Amber Heard is voor de zaak gediagnosticeerd door een gerenommeerd psychiater, dr. Curry. Zij heeft twee persoonlijkheidsstoornissen bij haar vastgesteld: borderline persoonlijkheidsstoornis en theatrale persoonlijkheidsstoornis.
Johnny Depp is verslaafd aan allerlei middelen, maar is wel constant onder behandeling van een psychiater en heeft meerdere afkickpogingen gedaan, helaas tevergeefs. Hij geeft aan dat de problemen met Heard daarbij ook echt niet geholpen hebben. Ook vertelt hij over de mishandeling in zijn jeugd door zijn moeder. Hoewel hij dit niet uitspreekt, lijkt hij me duidelijk getraumatiseerd. Ik ben benieuwd of hij ook gediagnosticeerd is voor deze zaak.
Ze beschuldigen elkaar van agressief en gewelddadig gedrag. Tot nu toe zijn de getuigen behoorlijk eenduidig in hun verklaringen dat het vooral Heard is die de agressor was in de relatie en dat Depp inderdaad verslaafd is, maar vooral vlucht en zichzelf opsluit in slaapkamers, badkamers en kasten wanneer Heard hem 'aanvalt'. Het verhaal is vooralsnog eenzijdig belicht, omdat Heard zelf en 'haar' getuigen nog niet aan het woord geweest zijn. Ik ben benieuwd hoe dat gaat zijn.
Ik vind het wel opvallend hoeveel geluidsopnamen er gemaakt zijn van de twee terwijl ze ruziën. De ruzies lijken af en toe vooropgezet, of uitgelokt, om die opnames maar te kunnen maken. Maar dat is mijn interpretatie.