Cactusje Moet hij eten ivm issues betreffende zijn gezondheid of is het jouw gevoel? Als het het eerste betreft, dan mag je mijn verdere reactie geheel negeren, want dan zwam ik uit mijn nek.
Als hij verder gezond is, dan zou ik het loslaten. Gewoon gezamenlijk eten, zoveel mogelijk zelf laten doen en verder zo min mogelijk aandacht eraan besteden. Alle momenten dat je zelf wat gaat drinken of eten, bied je het hem aan, maar daarbuiten eigenlijk niet. Ook qua tussendoortjes, kijk waar jij je goed bij voelt, doe gezellig mee, eet met de andere kinderen en geef hun ook de aandacht en besteed er verder geen aandacht aan. Het is nu een strijd tussen jullie en die gaat hij winnen. Hoe minder strijd, hoe minder er voor hem aan is.
Mijn middelste dronk heel lang nauwelijks en dat was echt vreselijk omdat hij als baby ondervoed was. Maar hij doet het verder prima en bij mini kon ik het veel beter loslaten. Die eet en drinkt ook niet veel, maar het geeft inmiddels vooral verbazing en geen strijd en dat scheelt veel energie.