Ik heb bij mijn team aangegeven dat ik erg veel moeite heb met het huidige functioneren van een team waar wij veel mee moeten samenwerken. Dat vond ik best lastig en ik heb geprobeerd om ook vooral aandacht op het proces en de rol van het team en juist niet op de man te spelen. Mijn collega's herkende zich erin en we hebben afgesproken dat ik het signaal zou afgeven bij onze leidinggevende.
Dat heb ik gedaan en dat gesprek verliep goed en hij nodigde mij/ons uit bij hun teamoverleg zodat we gezamenlijk een en ander bespreekbaar kunnen maken. Van meerdere leden van het team weet ik ook dat zij zoekende zijn hoe een en ander vlot te trekken, dus het is niet erg onverwacht.
Vanochtend had ik weer overleg met mijn leidinggevende en daar geeft hij opeens aan dat hij wil voorkomen dat het een soort inquisitie wordt, dat hij graag wil dat mensen een op een feedback geven, waarom wij opeens aansluiten bij het teamoverleg.
Rot op! Dit hebben we besproken, ik heb dit in mijn team besproken, wij als team hebben een plan gemaakt hoe we correct onze zorgen kunnen uitspreken en goede afspraken kunnen maken en dan verwijt je mij dat ik dit niet netjes op pak, dat ik de slechtst functionerende persoon feedback moet geven terwijl ze al flipt als ik een inhoudelijke discussie aan ga, als een teamlid mij bijna huilend verteld hoe bij hun de sfeer is. Maar dat kan ik niet zo zeggen, want dat is me in vertrouwen verteld! Ik vind dit oneerlijk en gewoon ronduit kut manier van handelen!