Torretjeee
Elsie89
Ysabella
[verwijderd]
Je hebt bij chronische ziekte van een van de ouders geen recht op kot. Via de belastingdienst is er verder geen enkele regeling. Sommige gemeentes hebben hier wel potjes voor, maar dat is afhankelijk van in welke gemeente je woont. Bovendien stelt het meestal weinig voor. Ik heb het toen voor ons wel eens uitgezocht (zit in de wia 80-100% afgekeurd), maar daar kom je alleen maar voor in aanmerking als je gezamelijk inkomen onder een bepaald bedrag zit en dat is echt een belachelijk laag bedrag. (Ik weet het niet meer exact, maar het was in de orde van grootte van €1100,- pm.) Zodra je inkomsten hoger zijn, heb je daar geen recht meer op. Met één verdienende partner en één met een uitkering zit je daar toch al heel snel boven.
Edit: Dat was dus heel onhandig toen ik werd opgenomen voor dagbehandeling en man gewoon moest werken. Wij hebben toen onze dochter een tijdlang volledig op eigen kosten naar een gastouder gebracht. Dat was echt wel een rib uit ons lijf, maar gelukkig konden we het wel betalen. Anders weet ik echt niet hoe het had gemoeten.