Mijn zoon is 23 maanden, de zoon van mijn schoonzus 20 maanden. Ze ontwikkelen zich ontzettend anders. Zo kan mijn neefje al 100 woordjes, is heel erg sociaal, woedeuitbarstingen, een sterke eigen wil, zoekt heel erg grenzen op en kopieert gedrag zowat direct.
Mijn zoon. Een rustig jongetje, stabiel in emoties, begrijpt mensen niet (en reageert daarom niet), speelt alleen, zoekt geen grenzen.
Dus zet die 2 samen en neefje bepaald alles. Mijn zoontje kan het allemaal geen hol schelen hoor, maar mij begint het soms een beetje te irriteren (schaam).
Voorbeeld: Mijn zoon heeft een bal vast, neefje pakt hem af. Zoon zit op een loopauto, neefje duwt hem eraf en pakt de loopauto. Zoon klimt op een stoel, neefje komt, schud zijn vingertje "non non" , haalt zoon eraf en klimt zelf op de stoel.
Gisteren was een toppunt waar mijn zoontje op de grond zat met een boekje, neefje wou dat niet (?), trekt mijn zoon naar achteren en schopt hem in zijn gezicht.
Ik begrijp dat ze beide moeten leren hoor, maar pf, irritant is het soms wel, geef ik eerlijk toe 😳
Laat mijn zoon gewoon met rust 🤐