iMoeder klopt, ik heb gelezen dat werkgevers dit doen. Ik vind het belachelijk, maar ik weet dat het plaatsvind. M.b.t. mijn CAO, zij zeggen het volgende:
Bij bevordering tot een functie die is ingedeeld in een hogere functiegroep, wordt het salaris ontleend aan de functionele schaal van de nieuwe functie. Het tot dan toe genoten salaris moet echter met 2 periodieken worden verhoogd en het nieuwe salaris moet ten minste gelijk zijn aan het minimum van de functionele schaal van de functie waarnaar de werknemer werd bevorderd. Tegelijk mag het nieuwe salaris nooit hoger zijn dan het maximum van de bij deze hogere functie behorende schaal. Indien de werknemer reeds het maximum van de oude schaal had bereikt, worden bij bevordering twee periodieken bij het oude salaris in de nieuwe schaal geteld.
Het dik gedrukte deel is bij mij van toepassing. Nu ben ik niet juridisch onderlegd, dus het kan zijn dat ik alsnog fout zit. Ik hoop het niet en ga er vanuit dat zij het ook weer met HR gaat overleggen.