Net (digitaal) oudercontact gehad met de juf van E. Zeer positief, ze voelt zich goed in de klas, is gemotiveerd en haalt mooie stabiele resultaten. Haar leesniveau is omhoog gegaan. Ze heeft bij rekenen bij meetkunde 2 keer minder gescoord, waardoor haar gemiddelde ook wat is gezakt.
De juf zei ook dat dat helemaal niet belangrijk is, dat ze over de hele lijn goed presteert en dat er geen extra oefeningen of iets dergelijks nodig zijn. Voor haar zijn het niet de punten die tellen maar de sterktes/zwaktes en dat zit goed bij E.
Goed, allemaal positief zou je zeggen. Maar toen kwam mijn man daarna (gelukkig niet tijdens!) met een hele rant. "Ja, ze doen dat expres, zodat ze bepaalde kinderen lagere punten kunnen geven, ze kijken precies waar de zwakke plekken zitten en laten haar dan struikelen op 1 stomme oefening, dit cijfer is te laag, als ze al zo beginnen hebben ze al bepaald waar ze haar later willen hebben, etc, etc. etc."
Hij is zó wantrouwig tegenover het hele schoolsysteem. Ik word er gek van 🤐 ik vind het ook niet gezond om zo wantrouwig naar alles te kijken. Net alsof ze E. expres ergens 'induwen' en willen dat ze 'faalt'. Daar hebben die juffen toch ook helemaal geen tijd voor??