Mag ik nog even klagen? Dit is echt een trutonderwerp en normaal gezien zou ik hier niet zo veel over zitten piekeren, maar ja, corona en alles.
In april vroeg een goede vriendin of ik het een goed idee zou vinden om in de zomer samen op vakantie te gaan, naar Zuid-Frankrijk. Ik zei toen dat me dat leuk leek, maar dat we eerst moesten afwachten waar er geen rode zones meer zijn en de rest van de maatregelen. En dat als we zouden weggaan, ik het liefst niet begin juli meteen al zou vertrekken.
Een maand niet meer op teruggekomen, toen stuurde ze een appje door: 'willen jullie naar (naam camping?) Dan zou ik nu boeken, want voor je het weet zit het vol.'
Ik reageerde toen dat ik het nog niet wist, want ik wil mijn vaccinatie-uitnodiging afwachten voor iets te boeken. Dat had ik haar ook gezegd in april (zij is inmiddels volledig gevaccineerd). En dat de meiden eind juli met de scouts op kamp gaan (in april was het nog niet zeker dat dit door kon gaan), dus dat het voor ons sowieso 1 week - 10 dagen zou worden.
Zegt ze: 'ja, maar ik heb mijn vakantie al vastgelegd, want jij zei dat je eind juli liever weg wilde. 1 week is voor mij veel te kort voor die afstand.'
Dus nu voel ik me schuldig en geïrriteerd tegelijk. Wie heeft gezegd dat je je vakantie moet nemen op basis van wat ik heb gezegd in april, toen nog niks zeker was? Ik heb al gezegd aan de telefoon dat ze niet op ons moet wachten als ze zeker wil zijn van een plaats, maar daar gaat ze niet op in. Zucht.
Mijn man is nu naar vliegreizen aan het kijken.