Bloem
Noordeling
June
Ik vind het echt zo gaaf! Het maakt alles ook zoveel makkelijker qua uitjes etc. En ik kan weer echt in het bos wandelen ipv enkel verharde wegen. Ik wil heel graag het drenthe pad uitlopen en dat wordt nu weer een optie.
Het heeft eigenlijk hetzelfde effect als wat ik in winkels, drukke plekken doe: namelijk met mijn vingertoppen contact zoeken met muren, meubels etc bij elke stap die ik zet. Het gedesoriënteerde gevoel neemt dan ook direct af, de grond wiebelt minder en heb dan ook geen last van dronkemansloop. De fysio zei ooit dat met hoe meer ‘touwtjes’ ik verbonden ben aan mijn omgeving, hoe meer feedback mijn hersenen krijgen over waar ik sta in de ruimte en in welke positie mijn lijf zich bevind. Het krachtsverlies komt alleen naar voren bij neurologische testen, maar ik merk daar zelf weinig nog van in het dagelijks leven. Ik denk dus dat dit nu echt de oplossing is. Ik moet alleen niet teveel om mij heen kijken, want dan ga ik wel wiebelen en zwalken 😅. Zolang ik vooruit kijk, gaat het echt super!