Vulpen ik heb dat met het klimaat juist.. natuurlijk zijn er situaties zoals in Limburg een paar maanden geleden, maar qua locatie zit ik goed en ik woon ook nog eens hoog in een flat. Ergste geval overstroomt het kanaal en worden de dozen Playmobil in de schuur nat ๐
Vanuit dat punt is iets als een Bijlmerramp of 9/11 veel enger.
Ik vind het veel beangstiger hoe de maatschappij in elkaar zit, wellicht verandert of zichtbaarder is geworden door social media. Hoe vatbaar mensen zijn voor populisme, wereldleiders die in mijn ogen geen macht zouden mogen hebben. Ik denk dat we tot nu toe gewoon geluk hebben gehad dat het nog relatief beperkt is gebleven.
Voor mij speelt het natuurlijk ook mee dat het punt waarop ik het meest geconfronteerd ben met gevaar werd veroorzaakt door 1 mens, juist iemand waarvan je het totaal niet zou verwachten als je die tegen komt. Ik ben dus veel banger voor het treffen van een verkeerde persoon dan iets wat veel globaler is.
Afhankelijk van hoe ik in mijn vel zit kan ik het naast me neer leggen, maar er zijn ook momenten dat ik door het winkelcentrum loop en me alleen maar kan focussen op mogelijke plekken om me te verstoppen voor het geval er een Tristan van der Vlis rond loopt.
Wanneer het dan gaat over een klimaatcrisis en de toekomst is het een kwestie van.. eerst maar eens zien te overleven voor die tijd ๐ฌ