Ik ben het er mee eens. Een paar decennia geleden vonden we het ook dat een huwelijk een verbintenis moest zijn tussen man en vrouw. En het waarom daarvan zie ik hetzelfde als de redenen die ik hierboven lees; ik vind het huwelijk voor tussen twee mensen, je kan het toch juridisch regelen, waarom zou je dat willen etc. Daar gaat het niet om wat jij wil en wat jij ‘normaal’ vind. De vraag is of je het voor anderen mogelijk wil maken. Ik wel.
En waarom dan? Nou er zijn nou eenmaal mensen die willen kiezen voor het samenleven met meer dan 1 partner. Daar kun je vanalles van vinden, maar die zijn er nou eenmaal en zijn er steeds meer. En wanneer je alleen maar met 1 van die partners kunt trouwen dan is dat toch een dingetje in de relatie. Dan kun je niet meer met iemand anders trouwen en je getrouwde partner kan dat ook niet. Dan moet je dus kiezen. Omdat, toch op grond van een bepaalde uitleg van de Bijbel, men hier vind dat je maar met 1 iemand mag trouwen. Vind ik achterhaald. Je mag van mij prima toch die emotionele behoefte voelen om elkaar man en vrouw te willen noemen en te trouwen met meer dan 1 persoon.