Ik vind dit ook een lastige, wij fietsen wel maar school (4km) tenzij t s ochtends regent. Zonder is het soms al uitdaging genoeg, op de dagen dat de kinderen na schooltijd maar de BSO moeten gaat er één van de kinderen op de aanhangfiets en één op t fietsstoeltje, is wel flink trappen als ouder vooral als t kind op de aanhangfiets niet zo'n zin heeft dus tot welke leeftijd ik dit volhoud? (Ze moeten lopen naar de BSO, dan is een eigen fiets dus niet handig). Op de andere dagen fietsen ze zoveel mogelijk zelf al laat ik de jongste (4) ook nog wel eens op de aanhangfiets omdat t anders erg lang duurt.
Al met al vind k het allemaal best een georganiseer en dan ligt mijn werk op 2km afstand van de school, als dat verder was, was t gewoon niet te doen. O en dan nog alle spullen in de fietstassen, past ook allemaal maar net.
Kortom ik probeer mezelf wel te motiveren (laatste jaar lukte dat ook aardig, daarvoor een periode veel minder)maar k snap best dat de auto gewoon veel makkelijker is.
Kinderen vinden t hoort ook maar stom en dat t gezond is en goed voor t milieu..tja... Dat interesseert ze natuurlijk niet.
t lijkt me goed als het gestimuleerd wordt, maar hoe en welke voorwaarden? k denk dat het heel moeilijk uitvoerbaar is.