[verwijderd] Ik heb geen auto dus wellicht makkelijk praten, maar je wil niet weten hoevaak ik klagende speeldates mee naar huis heb genomen omdat de 10 minuten van school naar huis zó ver lopen zijn, en het zelfs op zo'n jonge leeftijd al te merken is dat de conditie van de kinderen die dagelijks met de auto naar school gaan echt een stuk slechter is.
O jee, dat wordt nog wat als m'n dochter gaat afspreken met andere kinderen dan want bij ons is het zo'n 20 a 25 minuten lopen 😅
June Om dit te bevorderen zou verkeer en milieu onder 1 departement moeten vallen zodat deze 2 elkaar versterken en niet meer bijten.
Tsja, landbouw heeft ook veel te maken met milieu, en milieu heeft ook veel te maken met economie, dus dat lijkt me niet nodig.
Ik weet het eigenlijk sowieso niet goed. Het handige aan een auto is vooral ook dat het makkelijker is met jonge kinderen, de afstand maakt daarbij niet eens zoveel uit. Oké, als het binnen een halfuur lopen is kan je sowieso lopen, maar met jonge kinderen in het ov is sowieso heel vervelend omdat ze huilen/ ziek worden/ bevroren raken van de kou omdat je net de bus mist omdat je kind toch niet goed genoeg doorliep. Dus ik denk dat de auto vooral ontmoedigd moet worden op basis van situatie in plaats van afstand. Maar hoe je dat dan zou moeten doen?