Toch6 opzich is meer niet erg als ze ook sneller werken.
Ik ben zelf meer een voorstander van compacten en verrijken/ verbreden ipv echt veel meer werk moeten doen. Meer doen van wat ‘simpel’ is voor een kind, is ook niet echt motiverend. Als een kind een voor hem uitdagende taak krijgt, dan kost het hem ook meer tijd. Kinderen kunnen heel snel werken als het te simpel is (om zich vervolgens dood te vervelen, slordigheidsfoutjes maken, gedemotiveerd raken, gebrek aan concentratie hebben en niet leren dat een moeilijke taak tijd en moeite mag kosten).
Toch6 Niet de 1 10 sommen en de ander 30. Maar snelle werkers kunnen dan wel 5+5+10 maken in de tijd dat een langzamere alleen 10 van het makkelijkste doet
Dat is eigenlijk al compacten, waarbij de vraag is of dat voor deze leerling genoeg is en of het verschil tussen 10 of 30 sommen niet te groot is. Ik zou dan nog meer compacten icm verrijken. Niks is zo geestdodend om iets te doen wat je met twee vingers in je neus kan (vond ik iig als kind en eigenlijk vind ik dat nu nog steeds vreselijk 😅).