Huggybird ik ben alledrie de kinderen stug gaan voorlezen vanaf 3 maanden oud. Ik ga elke week met in elk geval de jongste naar de bieb en kies dan voor de middelste interessante boeken om voor te lezen (hij houdt van weetjes en weet boeken. Bijv van Willewete) Hij zit in groep 3 en wil wel af en toe ook lezen of zo’n leesblad in een minuut lezen voor de leuk doen.
Mijn oudste lees ik nog voor uit dummie of gvr ofzo. Hij kiest zelf boeken om te lezen die ik dan reserveer. De waanzinnige boomhut of gewoon Donald duck. Dogman. Hij leest altijd voor hij gaat slapen.
En de jongste lezen we elke avond peuter boekjes voor. Ze komt de hele dag door ook met boekjes.
Dit komt denk ik wel omdat ik vroeger al zoveel las, het nog steeds leuk vindt (maar geen tijd) en ik dit vanuit mijzelf leuk vond om te doen. En ik merk oprecht dat mijn kinderen het ook erg leuk vinden, als we laat thuiskomen en niet voorlezen..gaat er niet in hoor 🤣
Misschien toeval maar de oudste twee vinden tot nu toe lezen ook leuk. Ik zeg nooit dat ze het moeten heb het ook niet specifiek met ze gedaan. Juist omdat ik die frustratie en drama niet wilde.