Koekie83 ze vindt het zeker niet interessant 😃 je ziet dat als ze zinnen moet lezen, dus dat er een betekenis achter zit, dan lukt het opeens wel en gaat het vlot.
Maar ja, ze moet er even door... ik denk sowieso dat ze zich wel verveelt in de klas. Haar denkpatroon is ook anders, ze is heel sterk in verbindingen leggen, associëren... we proberen haar thuis zo goed mogelijk te voeden (kind is het gelukkigst in een museum) maar dat valt ook niet altijd mee.
Vind de hele methode van leestoetsen trouwens stom. Rijtjes kunnen afdreunen bepaalt dan je leesniveau? E. (nu groep 6) is zo ook continu te laag ingeschat. Nu blijkt dat ze ingewikkelde teksten kan begrijpen (ze is heel sterk op begrijpend lezen), maar ze leest nog altijd 'niet snel genoeg' hardop. Het feit dat ze de betekenis van een moeilijke tekst kan vatten en continu hoge cijfers haalt op dat onderdeel zegt volgens mij meer over haar niveau dan op snelheid getest worden.