Ik merk dat ik eigenlijk best boos ben over het besluit om de scholen door te laten gaan op deze manier. Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat veel ouders in de problemen komen met opvang, maar nu is het een alles of niets.
Mijn kinderen kunnen gewoon thuis blijven. Er zijn meer dan genoeg gezinnen waarbij dat wel mogelijk is, of er nu sprake is van een tbm, werkeloosheid, ploegendienst, thuiswerk, etc.
Laat die kinderen dan thuis, dat verlaagt ook meteen de druk van het huidige lerarentekort.
Ik zie het ook zeker niet zitten om zelf besmet te raken, maar wat als mijn kind het ergens oploopt, de klas besmet en de ouders die wél vitale functies hebben in de problemen brengt?
Is het niet veel logischer om alleen de kimderen naar school te sturen die echt geen andere opvangmogelijkheden hebben, en degenen die thuis kúnnen blijven gewoon thuis te houden?
Nu moeten mijn kinderen naar school, met het risico besmet te raken én anderen te besmetten, omdat de moeder van een klasgenootje in de zorg werkt...