Lumihiutale Het gaat goed met mij. Ik werk me te pletter, voor de rest zorg ik voor mijn kinderen en doe ik het huishouden als ik eraan toe kom. 😏 Daar tussendoor ga ik naar de sauna als ik kan voor de nodige ontspanning of doe ik soms een dag helemaal niks als de kinderen er niet zijn en ik niet hoef te werken. In juni heb ik een wandelreis in Zwitserland geboekt met mijn zus, zonder kinderen.
Af en toe ben ik nog verdrietig, ik heb dit allemaal niet gewild en heb soms nog vlagen van jaloezie als de kinderen bijvoorbeeld kerst vieren bij mijn ex schoonouders met papa en zijn nieuwe vrouw, gezellig als het perfecte gezinnetje. Mijn ex heeft ook een profiel foto van zijn “gezin” voor whatsapp, aangezien wij veel app contact hebben, word ik daar meerdere keren per dag mee geconfronteerd, met zijn nieuwe “perfecte” gezinnetje. Ik kreeg hem bijna nooit zover om met z’n allen een selfie foto te maken. Dan neemt het jaloeziemonster even de overhand.
Maar met name mijn oudste dochter heeft weleens behoefte aan ventileren en dan hoor ik dat het nog lang niet perfect is. De nieuwe vrouw heeft qua omgaan met kinderen nog een lange weg te gaan. Ze schijnt snel boos te worden, weinig geduld. En mijn ex is in zijn nieuwe huwelijk ergens zijn ruggengraat verloren. Dus dan hoor ik mijn dochters aan en probeer alles met hen te relativeren en in goede banen te leiden. Ik wijs mijn kinderen er vooral op dat de nieuwe vrouw zelf geen kinderen heeft en nu ineens wel en daarom nog veel moet leren. En dat ze ook leuke, nieuwe dingen te bieden heeft in hun leven.
Mijn jaloeziemonster is dan weer even terug onder haar steen.
Ik heb gemerkt dat ik door verdriet veel en snel afval. Maar nu mijn verdriet minder is, zijn alle 10 de verloren kilo’s weer juichend teruggekomen…😆
Die kilo’s worden in 2022 een projectje. Helaas heb ik door mijn drukke werk en zorg schema, mijn sport moeten opzeggen. Dus daar moet ik thuis wat op gaan verzinnen. Maar het plan zit in het vat, evenals beter eten en minder wijn drinken.
Al met al krijgt mijn nieuwe leven steeds meer vorm.
Bedankt voor het vragen. Helaas heb ik toch weer meer geschreven en geventileerd dan de bedoeling was als antwoord. 😌